Csődbe ment az Erik Buell Racing

Lehúzza a rolót az amerikai gyártó

Véget ért az Erik Buell Racing története. A vállalatnak nem sikerült biztosí­tani a működéséhez szükséges anyagi fedezetet, ezért csődvédelmet kért. A nem várt lépés eredményeként 126 ember veszí­tette el munkáját.

 

A céget Erik Buell 2009-ben azután alapí­totta, hogy a Harley-Davidson leállí­totta a Buell Motorcycle-t. Kezdetben még csak saját pénzből futott a vállalkozás, azonban 2013-ban India legnagyobb motorkerékpár-gyártója, a Hero MotoCorp 25 millió dollárért megvásárolta a 49,2 százalékát. Egy évvel később az EBR megnyitotta az első irodáját Európában. A lépés eredményeként az öregkontinensen is megkezdődhetett az igen í­géretes modellek értékesí­tése.

 

 

A kizárólag versenypályára szánt 1190 RS 2011-ben, az utcai változata, a 1190 RX 2013-ban mutatkozott be. Tavaly került le a lepel a legerősebb nakedbike-ok táborát gyarapí­tó (185 lóerős) 1190 SX-ről (menetpróba 2015/01-es, összehasonlí­tó teszt a 2015/02-es számban) és kilátásban volt egy hasonló teljesí­tményű túraenduró, az 1190 AX érkezése. Azt egyelőre nem tudni, hogy utóbbi fejlesztésével meddig jutott az EBR a mostani leállás előtt.

 

Az amerikai gyártó a Herónak is besegí­tett a munkába. Az együttműködés egyik gyümölcse a maga kategóriájában igen kiemelkedőnek nevezhető HX250R. A negyedliteres sportgépet Európában és az Egyesült íllamokban is piacra tervezték dobni.