Bridgestone Battlax Hypersport S20 – íœzenet a versenypályáról

Nagy különbségek vannak a versenypályára készült és az utcán használatos abroncsok között, de azért mindig jut egy kis technológiai finomság a hétköznapi motorok szerelmeseinek is.

Sportos tulajdonságokkal megáldott gumiabroncs az S20, amely a BT-016 és a BT-016PRO vonalát viszi tovább. Mint minden sportolásra szánt utcai abroncsnak, meg kell állnia a helyét a versenypályán csakúgy, mint a közúi forgalomban. Az S20 hideg tapadását úgy fejlesztették, hogy minden eddiginél hamarabb érje el a biztos tapadási hőmérsékletet még hűvösebb körülmények között is. Ebben a pillanatban válik világossá, hogy a Bridgestone mérnökei nem csupán a versenypályára koncentráltak, hiszen ennek a tulajdonságnak előnyei az utcán mutatkoznak meg. Lássuk be, nincs mindenkinek lehetősége arra, hogy gumimelegí­tőt tegyen fel a munkahelyén…

galéria Bridgestone Battlax Hypersport S20

Az új keverékű S20-as jobb tapadási mutatókkal bí­r, mint elődjei, mivel nagyobb felületen fekszik fel az úra. A fejlesztések célja az volt, hogy az abroncs egyaránt stabilabban tapadjon az aszfalthoz száraz, zord és vizes körülmények között. Ezt segí­ti elő az S20-as mintázata, ami mellesleg még jól is mutat egy sportmotorra szerelve. Ráadásul azok sem fognak csalódni, akik túrán is szeretnék élvezni áldásos tulajdonságait, mivel az abroncs fejlesztésénél a komfortérzetre is gondosan odafigyeltek.

Utcai teszt

Rendhagyó módon szabad úvonalválasztást engedtek a szervezők, ami azt sugallta, hogy a Bridgestone bí­zott az S20 képességeiben. Az ú során egy Tripy nevezetű okos motoros GPS segí­tette, hogy minden tesztpilóta úgy érhesse el a végcélt, ahogyan szeretné. Kapva a lehetőségen, igyekeztünk a lehető legváltozatosabb úkörülmények között nyüstölni az abroncsot. Jöhetett akár szépen kialakí­tott szerpentin, akár poros, töredezett szakasz, az S20-as kellemes komfortérzettel és biztos úfogással magabiztosan tartotta magát az elvárásokhoz, nem lehetett csúszkálást érezni a kanyarokban sem.

Pályateszt

Ha eddig azt hittük, hogy egy hidegen is jól tapadó gumi hamar elhasználódik komolyabb terhelés során, akkor bizony nagyot nézünk, amikor kigurulunk az S20-assal felvértezett gépünkkel a versenypályára. A helyes guminyomás beállí­tása után komoly megpróbáltatás következett: órákon keresztül több száz lóerő terhelte a kaucsukot. A koncepcióm az volt, hogy eleinte a hatszáz köbcentis szupersport gépekkel kezdem nyüstölni az S20-ast, majd tapasztalatgyűjtés után délután az ezres lóerőgyárakkal próbálom megismerni az abroncsok képességeit. Néhány dinamikus kör után beláttam, hogy sokkal erősebb tempót is elbí­r a gumi, mint azt eleinte képzeltem. Meg akartam tapasztalni, hogy hol vannak a határai, de mosolyogva kellett nyugtáznom, hogy az S20 minden í­vben tökéletes stabilitással ragaszkodott a portimaoi aszfalthoz.

galéria Bridgestone Battlax Hypersport S20galéria Bridgestone Battlax Hypersport S20

Gyönyörűen tartotta a motor elejét a tempósabb kanyarokban. Még az erőteljesebb kigyorsí­tások alkalmával sem jött zavarba, csupán enyhe, de szépen kontrollálható riszálással jelezte a hátsó gumi, hogy kicsit türtőztessem magam. Bár nem versenyabroncsról van szó, mégis rengeteg tartaléka van az S20-asnak, meglepően jól bí­rta a kiképzést a szupersportmotorokon.

galéria Bridgestone Battlax Hypersport S20

Ráadásul rendkí­vül konzisztens teljesí­tményt nyújtott, azaz nem fáradt el hamar a terheléstől. Az Algarve versenypálya rendkí­vül technikás, és akadt pár olyan szakasz, ahol határozott kézzel kell markolni a kormányt és a féket is. Hatalmas szintkülönbségek is nehezí­tik a pilóta dolgát, de az S20-as abroncsot nem lehetett különösebben zavarba hozni. Minden tapadási képességével azon volt, hogy a motort stabilan tartsa. A használt gumira nézve gyönyörű, tépésnyomoktól mentes felület tekintett vissza még úgy is, hogy némelyiket kétszáz lóerő körüli gépekkel terhelték. Ennek tudatában nyugodtan kijelenthető, hogy közúon sem lesz panasz a tartósságra.

 

Bridgestone Battlax Hypersport S20 újdonságok
• Javí­tottak a tapadáson nedves és száraz körülmények között

• Lassú kopás és egyenletes teljesí­tmény az élettartam végéig

• Az új mintázatnak köszönhetően a motort könnyebb bedönteni, nagy dőlésnél pedig javí­tja a tapadást

• A BT016 Próhoz képest egyenletesebb a tapadás

• Optimalizálták a 3LC technológiát: az utcán használt dőlésszögeknél keményebb, mí­g a gumik szélén lágyabb a keverék

• Nagyobb felületű tapadás minden dőlésszögnél

• Négy első és hét hátsó méret