Bemutató: Aprilia Tuono 660

Mindössze 183 kilogramm, 95 lóerő, és a maga 4 179 900 Ftos árával nem is a legdrágább: a Tuono 660 ezekkel a hozzávalókkal szeretné felkavarni a középkategóriás naked bike-ok piacát. Vajon lesz benne elég spiritusz ehhez? Első benyomások Olaszországból.

Az Aprilia bemutatta a 660-as Tuonót (olaszul mennydörgés), a legújabb naked modelljét, amely igen közel áll egy sportmotorhoz – a szintén mostanában bemutatott RS 660-hoz. Az Apriliának tökéletes receptje van arra, hogy sportos típusaiból kiindulva lenyűgöző naked változatokat alakítson ki. A módszert jó ideje tökéletesítik, hiszen már a régi RSV Mille második generációja óta alkalmazzák: 2002 óta minden versenykiadáshoz gyártanak egy azon alapuló naked bike-ot is.

Az Aprilia minden alkalommal kitett magáért, a magasabb kormányos változatok felszereltsége és futóműve mindig hasonló színvonalú, mint a sportgépeké. Az Aprilia most ugyanezt az alapelvet alkalmazza naked bike körének legifjabb tagjánál, a Tuono 660-nál is. Hogy miben változott az üléspozíció az RS 660-hoz képest? A csőkormány kilenc centiméterrel magasabban van, mint a sportgép csutkakormánya, a lábtartók valamivel előrébb és lejjebb kerültek, ezenkívül csillapító gumiborítást is kaptak. Ergonómiai szempontból ezek a legnagyobb eltérések.

Az erőforrás esetében ugyanakkor a Tuono 660-nak bizonyos megszorításokkal is meg kellett békélnie: kéthengerese már csak 95 lóerőt mobilizál, amikor 81-es dugattyúi 10 500/minnél megteszik 63,9 milliméternyi útjukat a holtpontok között. A 660-as sportgép 5 lóerővel tud többet. Más kérdés, hogy erre feltétlenül szüksége van-e, mindenesetre ezzel a konfigurációval a Tuono 660 alkalmas az A2-es jogosítványosoknak is.

A teljes cikk a Motorrevü legfrissebb, 2021/05 számában és a Laptapir.hu oldalán is olvasható! A lap megtalálható az újságárusoknál, illetve megrendelhető előfizetéssel! Utóbbival kapcsolatban további információ ezen a linken található.