Barberá szerencsétlensége

Hector Barberá egy sikerekben gazdag hétvége után végül
elveszí­tette a tegnapi futamot.



Itt még minden rendben: Barberá (21) Simoncelli előtt

Az utolsó körben, amikor a két versenyző
kigyorsí­tott, Marco Simoncelli egy igazolatlan manővert tett, a motorja
hozzáütközött a szorosan mögötte haladó Barberáéval, olyan szerencsétlenül,
hogy behúzta a fékkart a spanyol versenyező Apriliáján, aki több mint 200 km/órás
sebességnél bukott a célegyenesben, ami különösen veszélyes, hiszen ott nem sok
bukótér van. Szerencsére azonban Héctor nem szenvedett sérülést, de a 100.
nagydí­ját méltóbban szerette volna befejezni. Héctor az egész futam alatt
biztonságosan versenyzett, hogy elkerülje az esetleges balesetet, ám az olasz
versenyző hibájából mégis megtörtént a baj, ráadásul az utolsó kör
megkezdésekor. Héctor egész hétvégén egyenletes jó teljesí­tményt nyújtott, pályacsúccsal
megszerezve a pole pozí­ciót és az élmezőnyben végigharcolta a futamot. Bár
elkeseredett, ám mégis szerencsésnek érzi magát, hogy nem szenvedett semmilyen
sérülést az iszonyatos bukás során.



Az esés pillanata

A versenyigazgatóság kielemezte az esetet és
megállapí­totta, hogy nem nyújtható be óvás egyik versenyzővel szemben sem.

Tóth Imi, bár kapott egy pontot, végigszenvedte a futamot. A
magyar versenyzőnek a motorral voltak gondjai, ami miatt nem tudott előrébb
végezni. Egész hétvégén gyenge volt Imi motorja, ami miatt a futamon sem tudott
ütőképes lenni.



Tóth Imre (10) ismét pontot szerzett

 

Héctor Barberá: “Nagyon mérges vagyok! Azt
reméltem, hogy meg tudom majd nyerni a futamot. Nagyon nyugodt voltam és
kiegyensúlyozott, bí­ztam magamban és abban a nagyszerű munkában, amit a
hétvégén végeztünk. A futam elején Bautista nagyon gyors volt, amí­g el nem
esett. Három körrel a vége előtt megpróbáltam megelőzni Simoncellit, ami
könnyen ment az egyenesben, í­gy a stratégiám az volt, hogy az egyenesben
meglógok, majd megnyerem a futamot. Az ő stratégiája azonban csak az volt, hogy
ahol tudott bosszantott, ami elég veszélyes. Azért, hogy elkerüljem a
balesetet, mindig elegendő távolságot próbáltam tartani tőle. Amit csinált, az
nagyon sportszerűtlen volt. Lehet zárni az í­vet, de nem a célegyenes közepén!
Főleg úgy, hogy nagyon jól tudta, hogy ott jövök mögötte és látnia is kellett a
balján, hiszen már majdnem mellette voltam. Ekkor rámdöntött, és ahogy nekem ütközött,
az ütközés behúzta a fékem, í­gy szinte katapultáltam a motoromról. A
célegyenesben bukni nagyon veszélyes, hiszen nincs nagy bukótér és csak egy
kevés hiányzott, hogy közvetlenül a falnak csapódjak. Az egész futam alatt arra
koncentráltam, hogy meg tudom nyerni a futamot és tudom, hogy ha ez az eset nem
történik, meg is nyertem volna! Ez nem egy játék és szerettem volna sikerrel
megkoronázni azt a munkát, amit a csapatom végzett a hétvégén, és azt a
bizalmat, amit az Aprilia vetett belém. Nagy kár! Nyerhettem volna. Úgy
gondolom, ami ma történt, az nem a megfelelő módja ennek a sportnak. Sokkal
súlyosabb dolog is történhetett volna velem, de nem történt, hála Istennek.”

Tóth Imre: “Fáradtságos futam volt ez, mert a motorom nem volt
100%-os, mint ahogy az edzéseken sem. Mind Laverty, mind a visszaállt Lai is
könnyedén lehagyott a célegyenesben. Kaptam egy pontot, de ilyen áron nem tudok
neki örülni igazán. Jobb lett volna, ha a munkám árán jön össze ez a pont és
nem azért, mert más versenyzők elestek. A blokkom nagyon gyenge volt, gyengébb,
mint szombaton, í­gy nem tudtam többet tenni. Nagyon sajnálom, és bosszant, ami
Héctorral történt. Nagyon örültem volna a csapat első győzelmének! Mindemellett
örülök, hogy sérülés nélkül megúszta.”

Eredmények:

1. Marco SIMONCELLI ITA GILERA
40’19.910

2. Alex DEBON SPA APRILIA 40’20.409

3. Thomas LUTHI SWI APRILIA 40’20.622

4. Mika KALLIO FIN KTM 40’27.313

5. Mattia PASINI ITA APRILIA 40’32.452

6. Roberto LOCATELLI ITA GILERA 40’32.700

7. Karel ABRAHAM CZE APRILIA 40’36.024

8. Hiroshi AOYAMA JPN KTM 40’37.226

9. Aleix ESPARGARO SPA APRILIA 40’39.552

10. Ratthapark WILAIROT THA HONDA 40’39.614

11. Julian SIMON SPA KTM 40’39.661

12. Alex BALDOLINI ITA APRILIA 41’07.270

13. Eugene LAVERTY IRL APRILIA 41’07.332

14. Fabrizio LAI ITA GILERA 41’33.333

15. Imre TOTH HUN APRILIA 41’45.801

16. Russel GOMEZ SPA APRILIA 41’56.467

17. Doni Tata PRADITA INA YAMAHA 42’08.134



Kiestek:


Hector BARBERA SPA APRILIA 36’27.004

Yuki TAKAHASHI JPN HONDA 32’44.544

Lukas PESEK CZE APRILIA 17’21.716

Hector FAUBEL SPA APRILIA 17’24.228

Manuel POGGIALI RSM GILERA 17’26.998

Alvaro BAUTISTA SPA APRILIA 11’31.055

A
világbajnokság állása:

1. Mika Kallio – 106 pont

2. Mattia Pasini – 88 pont

3. Alex Debon – 79 pont

4. Marco Simoncelli – 78 pont

5. Hiroshi Aoyama – 61 pont

6. Yuki Takahashi – 59 pont

7. Hector Barberá – 53 pont

8. Alvaro Bautista – 41 pont

9. Aleix Espargaro – 40 pont

10. Julian Simon – 36 pont



23. Tóth Imre – 2 pont