Az Ilmor bejelentkezett a Kawasakinál

Egyelőre továbbra sem lehet tudni, hogy lesz-e privát Kawasaki csapat a MotoGP-ben azt követően, hogy a zöldek január 9-én hivatalosan is bejelentették a kilépésüket a királykategóriából. A Kawasaki-ügyben mégis sok minden történt az elmúlt napokban. A Kawasaki a múlt héthez hasonlóan ezen a héten is tesztelt Ausztráliában. A Kawa korábbi gyári csapatvezetője, Michael Bartholemy jelenleg is Japánban tárgyal a Kawa vezetőivel. A Dorna vezetője, Carmelo Ezpeleta lenyilatkozta, hogy Jorge Aspar Martí­nez mégsem fogja átvenni a Kawasaki csapatát. A Dorna emellett ultimátumot adott a Kawasakinak. Ha január 31-ig nem nevez be ismét a MotoGP-be, akkor szerződésszegés miatt bí­rósághoz fog fordulni a Dorna. Mí­g az elmúlt szerdán az angol Ilmor cég hivatalosan is közölte, hogy kész lenne beszállni a Kawasaki fejlesztéseibe.

    Az elmúlt héten nagyon sűrű napok voltak Kawasaki-ügyben. Ausztráliában a Kawasaki tesztcsapata, a francia Olivier Jacque és a japán Tamaki Serizawa Eastern Creek után Phillip Islanden is tesztelt, és a kiszivárgott hí­rek szerint a 2009-es ZX-RR800 időeredményei elég biztatóak voltak. Az viszont egyáltalán nem biztató, hogy Michael Bartholemy még mindig nem tudott semmit sem mondani a két gyári kawasakisnak, az olasz Marco Melandrinak és az amerikai John Hopkinsnak. Bartholemy kedden repült el Japánba, hogy tárgyaljon a lehetséges új privát Kawasaki csapatról. A belga vezető szerdán beszélt Melandrival és Hopkinsszal is, ám semmi konkrétumot nem tudott mondani nekik. Bartholemy időt kért a két motorostól. Azaz továbbra is teljesen bizonytalan a sorsa Melandrinak és Hopkinsnak.

    Az viszont biztos, hogy az angol Ilmor tervezővállalat is csatlakozott a Kawasaki-ügyhöz. A cég ügyvezető igazgatója, Steve Miller a legnevesebb angol motorkerékpáros szaklapnak, a Motor Cycle News-nak szerdán lenyilatkozta, hogy az Ilmor kész lenne fejleszteni a Kawasaki MotoGP gépeit. Az Ilmor már tárgyalt Bartholemyvel és a Dornával is, akik mind üdvözölték az Ilmor szándékát. Az Ilmor Melandrihoz és Hopkinshoz hasonlóan arra vár, hogy hogyan végződnek majd a Bartholemy-Kawasaki tárgyalások.

    A korábbi Formula-1-es fejlesztőmérnök, a svájci Mario Illien vezette Ilmor Engineering nem ismeretlen a MotoGP-ben. A vb történetében először az Ilmor SRT csapat volt az, amely egy 800-as géppel versenyzett. A 2006-os szezon utolsó két versenyén szerepelt a V4-es Ilmor X3 és mindkétszer a pontszerző helyet jelentő 15. helyen zárt. A 2007-es szezon viszont csúfos kudarc volt az Ilmornak. Az évadnyitó Katari GP-n még indult az X3, de utána már anyagi gondok miatt kiszállt a MotoGP-ből az Ilmor. Miller pontosan ezért azt is elmondta, hogy csak megfelelő szponzori háttérrel lenne képes az Ilmor fejleszteni a Kawasakit.