Újabb visszahí­vás a BMW-nél

A ví­zhűtéses R 1200 GS-eket érintő telelever ügy után, most az R nineT Roadster tulajdonosokat rendeli vissza a BMW Amerikában.

A nineT-vel kapcsolatos visszahí­vás oka a lengővilla vázhoz való rögzí­tési pontjánál keresendő, egészen pontosan a lelazulásra hajlamos csavaroknál. A nineT-ket érintő probléma 2016 áprilisában ütötte fel először a fejét Törökországban. Ezt követően 2016 novemberéig három, majd idén júniusig újabb kettő esetet regisztráltak, ahol a lelazuló, elmaradó csavarok (hí­rek szerint) a motor feletti uralom elvesztését okozta.

A BMW a panaszok beérkeztét követően vizsgálatot indí­tott mely a következő eredményt hozta. A problémáért a BMW egyik beszállí­tója, a Walter Automobiltecnik a felelős, akik nem a specifikációnak megfelelő alkatrészt szállí­tottak be. Ez vezetett ahhoz, hogy a meghatározott nyomaték, amellyel gyártáskor áthúzták a csavarokat kevésnek bizonyult.

A gyógyí­tás során megtiszí­tásra kerül a lengővillát rögzí­tő tengely, majd menetrögzí­tő használata mellett, megfelelő nyomatékkal lehúzzák a rögzí­tő csavarokat. A visszahí­vás Amerikában a 2014-2017 között gyártott 3 368 darab nineT-t érinti, a javí­tások várhatóan októberben kezdődnek el.

A visszahí­vás csak a nineT Roadsterekre vonatkozik, a Scrambler, Racer, Urban G/S valamint a Pure verziók kimaradtak a bajból. Az érintett tulajdonosoknak a szokatlan zajokra érdemes odafigyelniük. Fontos megjegyezni, hogy az emlí­tett eseteknél személyi sérülés vagy baleset nem történt!

Arról, hogy Európában várható-e visszahí­vás a cikk í­rásakor még nem rendelkezünk információval.