Új szabályok a szuperbike vb-n

A gazdasági válság a MotoGP-hez hasonlóan a szuperbike vb-t sem kí­méli. Ezért a MotoGP után a szuperbike-ban is új szabályokat kénytelenek bevezetni. Az első új szabály az, hogy a MotoGP-hez hasonlóan a szuperbike-ban sem lesz edzés péntek délelőtt.

A szuperbike vb tényleg rekordokkal indult, azonban messze nincs rendben minden a széria alapú motorok világbajnokságán. A szuperbike vb-re eredetileg 32 állandó motoros nevezett be, de az ausztráliai évadnyitón csak 28 pilóta versenyzett. Négy nagynevű motoros, a spanyol Gregorio Lavilla – 2005-ben brit szuperbike bajnok volt – és David Checa – 2004-ben endurance világbajnok volt – , az olasz Alex Polita – 2006-ban szuperstock 1000 Világkupa-győztes volt – és az osztrák Roland Resch – 2008-ban megnyerte a Suzuki GSX-R Európa-kupát – a csapataik anyagi gondjai miatt el sem utazhatott Phillip Islandre. Ráadásul ők négyen a következő Európán kí­vüli viadalt, a Katari Nagydí­jat is ki fogják hagyni és az előzetes tervek szerint majd csak a 3. fordulóban, az április 5-ei Spanyol GP-n fognak bemutatkozni a vb-n.

A gondok pedig csak egyre jobban nőhetnek, hiszen a szuperbike vb sokkal jobban ki van téve a válságnak, mint a MotoGP. A MotoGP-ben maguk a gyártók támogatják a csapatokat, ellenben a szuperbike-ban elsősorban az adott márka fő importőrei finanszí­rozzák a vb-t. Azaz a szuperbike sokkal jobban ki van téve a piaci változásoknak, a jelenlegi recessziónak. Amelyben jelenleg a nagy hengerűrtartalmú sportmotorok eladása alaposan visszaesett!

Emiatt Ausztráliában nem csak versenyeztek, hanem tárgyaltak is a jövőről. A gyártók, a csapatok, a Pirelli, a vb-t rendező Infront és a nemzetközi szövetség, a FIM ültek asztalhoz, hogy megtárgyalják a költségcsökkentés lehetőségeit. A heves viták alatt sokféle ötlet felmerült, de egyelőre csak egyetlen konkrétumot fogadtak el. A tárgyalások azonban Katarban folytatódni fognak.

Phillip Islanden sok téma került napirendre. A tesztcsapatok eltörlése, az Európán kí­vüli tesztek lecsökkentése, az egy szezonban használatos motorblokkok számának a maximalizálása és a pénteki edzésnap átszervezése mind-mind vitatéma volt. Amelyek közül egyelőre csak egy valamiben tudtak megállapodni a vb szereplői. A MotoGP-hez hasonlóan a szuperbike vb-n sem lesznek edzések péntek délelőtt. Ennek dacára az új szabályok elsősorban a szupersport vb-t és a szuperstock 1000 Világkupát érintik. A szupersportban és a szuperstockban a MotoGP-hez hasonlóan pénteken csak egyetlen szabadedzés lesz – eddig az 1. edzésnap szabadedzés és időmérő is volt. Azaz a szupersportban és a szuperstockban egyetlen, szombati időmérőn dől majd el a rajtsorrend! A szuperbike vb-n viszont péntek délután meg lesz tartva az 1. szabadedzés és az 1. időmérő is. Az új pénteki program bevezetésével a csapatok személyzete 1 nappal később érkezhet meg a helyszí­nekre az eddigiekhez képest, amellyel állí­tólag a csapatok 3-4 ezer eurót spórolhatnak meg. Az új szabály az április 5-ei Spanyol GP-vel lép hatályba.