Új hiszti a MotoGP-ben

A legnagyobb szponzorokat ugyanúgy kivághatják, mint egykoron a dohány- és cigimárkákat.

A motorsportban a szponzorok nagyon fontosak, ráadásul elég jó megjelenési felületet kapnak, hiszen egy teljesen bőrruhába öltöztetett versenyzőn, és egy idomos motoron lényegesen több a reklámot hordozó felület, mint egy kéttenyérnyi ruhát viselő rövidtávfutón.

 

 

 

Egy időben a dohány és alkoholmárkák hatalmas összegeket borí­tottak mind az autó-, mind a motorversenyekbe, ám ezek káros volta miatt a törvényhozók végül úgy döntöttek, ilyen jellegű termékeket nem szabad reklámozni. A hirtelen támadt űrt végül több-kevesebb sikerrel sikerült betömni, és helyüket szépen lassan más cégek vették át – plédául az energiaital gyártók, a Monster logója nélkül már nem is létezik motorsport, de hosszú a hasonló cégek listája, gondoljunk csak RedBullra, vagy a nálunk kevésbé ismert, de a motorsportot óriási összegekkel támogató RockStar Energy Drink-re.

Azonban egyre több haláleset köthető a túlzott energiaital-fogyasztáshoz, és egyre több szerv repült rá a témára. Noha itthon is sok esetben látni, hogy a szülő adja az óvodás korú gyerek kezébe – sőt a statisztikák szerint az iskolások jelentős hányada rendszeresen fogyaszt ilyen italt – egyre több szólamot hallani arról, hogy a világban több helyen a serkentő italok korhatárossá tételéért lobbiznak.

A motorsportban érthetően félnek ettől, hiszen ha az energiaitalok gyártóinak jelentősen visszaesik a forgalma, a későbbiekben egészen biztosan nem fogják talicskával hordani a pénzt a versenycsapatokhoz.

Akkor a közeljövőben csődbe fog menni a MotoGP és a Superbike?

Nem, ettől nem kell félni – mindkét bajnokság élt már túl ennél nagyobb válságot, és az ilyen volumenű nemzetközi szabályozások sem napok alatt jönnek létre: a tudományosan igazolt hatástanulmányokra még várni kell, és mire célegyenesbe ér a korlátozás, addigra a Dorna kitalálja, merre menjen tovább.