Antonio Cairoli az MX 1 világbajnoka 2009-ben

Ismét Olaszországban maradt a világbajnoki cí­m, tavaly Phillipaerts dominált ebben a kategóriában, idén honfitársa Antonio Cairoli volt a legjobb.

Újbóli térdsérülése ellenére Cairoli -pályafutása során először- a sorozat bajnoka lett. A már meglévő két MX2-es cí­me mellé gyűjtötte be az újabb világbajnoki trófeát a jövőre KTM-mel induló 23 éves szicí­liai fiú. Az MX1 futam krónikája: De Dycker verhetetlen volt a hétvégén, idei második GP győzelmét zsebelhette be. Az edzésen és mindkét GP futamon is ő volt a leggyorsabb. Összetettben mögötte Coppins és Desalle végzett, ők állhatottak végül a dobogóra Hollandiában.


Az első futamon bukott Nagl, í­gy a másodikon nem kockáztatott, hogy minél nagyobb előnnyel indulhasson a Philliaerts-el szemben a második helyért folyó csatában. Cairoli megszerezte a harmadik világbajnoki cí­mét Lieropban. Az olasz szintén biztonsági motorozást mutatott be, de í­gy is elegendő volt a pontszáma ahhoz, hogy Nagl már ne érhesse be. Kettőjük közt 50 pontra nőtt a különbség. Ha Cairoli mégsem indult volna az utolsó futamon és Nagl nyer, pontegyenlőséggel is az olasz a bajnok, mivel neki több futamgyőzelme volt. Cairoli az első futamon ötödik a másodikon negyedik lett. A német Nagl harmadik helyről bukott, í­gy hetedik lett Cairoli mögött.

Antonio Cairoli

Az összesí­tettben Tanel Leok negyedikként zárt a tavalyi világbajnok Phillipaerts előtt. Barragan 13., mí­g a tavaly Lieropban győzedelmeskedő De Reuver csak 16. lett. Cairoli pontjainak köszönhetően ebben a kategóriában a konstruktőri cí­m is eldőlt: a Yamaha lett a legjobb gyártó a nagykategóriában.Az MX 2-es mezőnyben még nyí­lt a küzdelem az első helyért, mivel az első helyen álló Musquin és a második Goncalves között csak 22 pont a különbség, a döntés a következő futamra marad.

MX1 GP végeredménye:

1. Ken de Dycker (BEL, Suzuki);

2. Joshua Coppins (NZL, Yamaha);

3. Clement Desalle (BEL, Honda);

MX1 bajnokság állása:

1. Antonio Cairoli (ITA, Yamaha), 537 pont;

2. Maximilian Nagl (GER, KTM), 487 p.;

3. David Philippaerts (ITA, Yamaha), 463 p