A legnagyobb kí­nai

Pénteken mutatják be az eddigi legnagyobb kí­nai motort, egy 1808 cm3-es bobbert.

Eddig csak a robogók és a kisebb motorok piacán munkálkodtak a kí­nai gyártók. A legtöbb alkotásuk nem is jutott el az ország határain túlra, csak hí­rből képekből ismerhettük meg a helyi piacra szánt motorokat. Aztán, ahogy elkezdtek “megmenteni”, felvásárolni patinás, európai gyártókat (például a Benelli-t) már olyan motorokat épí­tettek amik Európában is forgalmazhatóak, az itteni szabályoknak is megfelelőek.

A kí­nai motor show előtt már lehetett hallani 800 cm3-es V2-es cruiser érkezéséről, de nagyon úgy fest nem ez lesz a legnagyobb dobás. Számos kí­nai oldal a Longija nevű gyártótól várja az áttörést. Információik szerint pénteken egy 1808 cm3-es bobbert fognak bemutatni LJ1808 névvel.

Ez lesz a legnagyobb kí­nai motor, még akkor is ha a blokk nem hazai gyártású lesz. Hí­rek szerint az V111 tí­pusú egységet az amerikai S&S cégtől szerzik be. Ezzel a választással nem csak a legnagyobb hengerűrtartalom cí­m lesz a Longija-é hanem a legerősebb kí­nai motoré is, a maga 115 lóerejével.

A nem túl jó minőségű kép ellenére is jól látható, hogy abszolú nem a belpiaci design-t alkalmazták. A springer villa, a bobber stí­lusú pici tank, a merevnek tűnő váz, szí­jhajtás, mind jól fest, olyan az egész mint egy épí­tett motor.

Bár az S&S blokk (kb. 1,6 – 1,7 M Ft) már eleve többe kerül mint amennyi a legtöbb kí­nai motor kompletten, összességében valószí­nűleg még í­gy is nagyon kedvező lesz a motor ára a nyugati piacokon lévő, hasonló tí­pusokhoz képest.

A motorról valószí­nűleg már pénteken többet tudunk majd, arról, hogy hova vezet ez az ú viszont majd csak évek elteltével…