A Kawasaki versenyképes a szupersportban

A Kawasakival kapcsolatban az elmúlt pár hétben szinte csak rossz hí­reket lehetett hallani a gyorsasági szakágban. Előbb a MotoGP-ből szálltak ki a zöldek, majd a múlt héten a Kawa azt közölte, hogy az amerikai szuperbike bajnokságban sem szerepel idén. A szupersport vb-n ellenben örülhetnek a zöld márka szurkolói, hiszen az idei egyetlen kollektí­v teszten a kawasakis Joan Lascorz meggyőző módon tudott első lenni.

    Idén nagyon erős a szupersport vb mezőnye. Miután egy év után visszatért a sorozatba a 2007-es világbajnok, a török Kenan Sofuoglu, immár három világbajnok található a sorozatban. Sofuoglu mellett a másik két világelső Fabien Foret és Andrew Pitt. Nyolc nagydí­jgyőztes is van a mezőnyben. Az ausztrál Pitt, a francia Foret és Sofuoglu mellett az ausztrál Anthony West, a japán Katsuaki Fujiwara, a spanyol Joan Lascorz, valamint az olasz Gianluca Nannelli és Massimo Roccoli is nyert legalább egyszer a szupersport vb-n. A 11. szupersport vb mezőnye az átigazolásokkal is megerősödött. A MotoGP-ből West, a 250-es gyorsasági vb-ből az olasz Fabrizio Lai, az í­r Eugene Laverty és az indonéz Doni Tata Pradita érkezett. De a brit szuperbike bajnokság negyedikje, Cal Crutchlow is a szupersportban motorozik már.

    A szezon előtti legfontosabb teszten, a háromnapos portugáliai kollektí­v teszten a kawasakis Lascorz magabiztosan lett a legjobb. A Kawa és a spanyol motoros mellett még a yamahás Crutchlow, valamint a hondás csapatok lehetnek elégedettek igazán.

Lascorz

A Kawasaki-Lascorz páros remeklése két ok miatt is meglepetés. Lascorz 2005 és 2008 között csak hondázott, azaz most ült fel először Kawára. Mí­g a Kawasaki 2008-ban csúnyán leszerepelt. A legjobb kawás a 16. helyen zárt, a ZX-6RR-rel pedig egyetlen éremre sem voltak képesek. Lascorz azonban már tavaly bebizonyí­totta, hogy nagyon jó pilóta. Vezette a vb-t, nyert nagydí­jat is, a sorozat legjobb csapata, a vezérhondás holland Ten Kate is le akarta igazolni, mí­g Lascorz tavaly az 5. helyen végzett. Lascorz ezt követően a spanyol Provec Motocardhoz igazolt le és egyelőre nagyon megy neki. Portimaoban szárazon és esőben is nagyon gyors volt. Lascorz teljesí­tményét jól mutatja, hogy csapattársa, a korábbi vb-második Fujiwara csak a 17. helyen zárt.


Crutchlow

A Kawasaki mellett a Yamaha is úgy tűnik, hogy nagyon jól igazolt az idei szezonra. Miután a kétszeres vb-ezüstérmes Broc Parkes átment a szuperbike vb-be, a gyári Yamaha csapatba megérkezett a brit szuperbike bajnokság tavalyi negyedikje, Cal Crutchlow. Aki eddig fantasztikus volt. Novemberben Portimaoban két tizedmásodperccel megjaví­totta a pályacsúcsot. Az 1:44.9-es idejétől a brit motoros a háromnapos teszten 3 tizeddel elmaradt, de Lascorzhoz hasonlóan száraz és vizes pályán is nagyon ütőképes volt.


West

A szupersport tesztek negatí­v szenzációját West, Fujiwara és a dán Robbin Harms szolgáltatta. West 2007-ben három versenyen már indult a szupersportban a gyári Yamaha szí­neiben. Két éve egyszer harmadik volt, mí­g kétszer győzött! Ehhez képest a teszteken csak a 18. helyen zárt. A hondás West csak a vasárnapi zuhogó esőben volt nagyon gyors. A 2002-es vb-ezüstérmes, a kawasakis Fujiwara is csak vizes aszfalton tudott felgyorsulni. A többszörös nagydí­jérmes Harms ugyan a 16. helyével az összetettben jobb volt, mint West és Fujiwara, de szinte észrevehetetlen volt mindhárom nap.


Honda

A szupersport vb legeredményesebb márkájának idén minden esélye megvan arra, hogy sorozatban begyűjtse az egymás utáni nyolcadik egyéni és hetedik gyártói vb-cí­mét. Portimaoban az első hatban négy hondás végzett. Akik két különböző csapatban versenyeznek. Sofuoglu és Pitt a Ten Kate tagjai, a portugál Miguel Praia és az Laverty pedig a Parkalgar Honda motorosai. A CBR600RR tehát bármely csapatban nagyon gyorssá tud válni. A négy emlí­tett hondás közül Sofuoglu méltó riválisa volt Lascorznak és Crutchlow-nak, mí­g Praia majdnem olyan meglepetés, mint Lascorz. Hiszen tavaly Praia csak a 25. helyre volt jó a vb összetettjében.


Triumph

A háromnapos teszteken az angol Triumphra is oda kellett figyelni. Egyrészt az utolsó, vasárnapi két teszten esőben és szárazon is gyorsak voltak az angol márka képviselői. Másrészt a négytagú Triumph tavalyhoz képest idén három új motorossal vág neki a szezonnak. Harmadrészt pedig a magyar Factory Racing idén már a háromhengeres Daytona 675-tel versenyzik. Vasárnap délelőtt szakadó esőben a Factory Racing cseh pilótája, Matej Smrz a 3. helyen végzett, mí­g délután a felszáradt pályán, a szeles időben a Triumph új olasz bukósisakosa, Gianluca Nannelli második lett a hondás Sofuoglu mögött. Nannelli volt az egyedüli, aki Triumph-fal a három nap összetettjében a legjobb 10-ben tudott végezni. A Factory Racing tagjai közül a lengyel Pawel Szkopek a 22., Smrz a 23. helyen végzett. Nannelli csapattársa, az egykori gyorsasági és szuperbike vb-menő, az ausztrál Garry McCoy a 11. helyen zárt.



A háromnapos kollektí­v szupersport vb tesztek végeredménye:

 1. Joan Lascorz (spanyol, Kawasaki) 1’45.214
 2. Cal Crutchlow (brit, Yamaha) 1’45.264

 3. Kenan Sofuoglu (török, Honda) 1’45.397

 4. Miguel Praia (portugál, Honda) 1’45.757

 5. Andrew Pitt (ausztrál, Honda) 1’45.817

 6. Eugene Laverty (í­r, Honda) 1’45.960

 7. Barry Veneman (holland, Suzuki) 1’45.971

 8. Michele Pirro (olasz, Yamaha) 1’46.018

 9. Gianluca Nannelli (olasz, Triumph) 1’46.024

 10. Fabien Foret (francia, Yamaha) 1’46.036

 11. Garry McCoy (ausztrál, Triumph) 1’46.220

 12. Matthieu Lagrive (francia, Honda) 1’46.561

 13. Gianluca Vizziello (olasz, Honda) 1’46.633

 14. Massimo Roccoli (olasz, Honda) 1’46.712

 15. Mark Aitchison (ausztrál, Honda) 1’46.911

 16. Robbin Harms (dán, Honda) 1’47.041

 17. Katsuaki Fujiwara (japán, Kawasaki) 1’47.095

 18. Anthony West (ausztrál, Honda) 1’47.270

 19. Jesco Günther (német, Honda) 1’47.508

 20. Patrick Vostárek (cseh, Honda) 1’48.131

 21. Russell Holland (ausztrál, Honda) 1’48.311

 22. Pawel Szkopek (lengyel, Triumph) 1’48.331

 23. Matej Smrz (cseh, Triumph) 1’48.364

 24. Arie Vos (holland, Honda) 1’48.459

 25. Danilo Dell’Omo (olasz, Honda) 1’48.849

 26. Fabrizio Lai (olasz, Honda) 1’49.149

 27. Doni Tata Pradita Doni (indonéz, Yamaha) 1’51.338

 28. Yannick Guerra (spanyol, Yamaha) 1’51.480

 29. José Carlos Morillas Cuenca (spanyol, Yamaha) 1’53.407