A Honda 2021-es újdonságai

A koronavírus következtében idén sajnos elmaradnak a motorkiállítások, az új kétkerekűek bemutatása online felületek segítségével történik. Lássuk a Honda jövő évi újdonságait a virtuális standon.

Hét közismert Honda esett át alapos modellfrissítésen a márka ingázó-, kaland- és csupaszmotorjai közül, illetve ebből egy vadonatúj néven szerepel a 2021-es felhozatalban. Emellett további 11 típust fésültek át kisebb mértékben.

A PCX125 a Honda kínálatának egyik legsikeresebb modellje, hiszen 2010-es megjelenése óta több, mint 140 000 darab talált gazdára Európában.

Szebb, látványosabb idomokat kapott a népszerű robogó, ám nem ez az egyetlen újdonság a modell kapcsán. A 2021-es változat már kulcs nélkül indítható, lényegesen több holmi fér el az ülés alatti csomagtérben, és beépített USB-C-csatlakozóról tölthetők az elektromos eszközeink.

Megújultak a LED lámpák, a műszeregység, 2,4 literrel nőtt a csomagtér befogadóképessége, így már 30,4 liter áll a poggyászok rendelkezésére. A legfontosabb, hogy a blokk megfelel az Euro5-ös előírásoknak, de módosítottak a vázon, és a hátsó futóművön is. Az új PCX ára 1 129 000 Ft lesz.

Az eredeti MSX125 mellett – USA-ban és Japánban – Grom néven forgalmazták a típust, ami mindkét országban, sőt az öreg kontinensen is nagy sikert aratott. Olyannyira közkedveltté vált, hogy az értékesítés első évében bekerült Európa öt legnépszerűbb 125-öse közé. A 2021-es modell egyszerűen eltávolítható burkolatokkal, erősebb, egyben tisztább üzemű, Euro5-ös erőforrással kerül a szalonokba. Fontos újdonság, hogy a váltó ötfokozatú lesz.

Szintén a modellfrissítés eredménye, hogy az LCD-műszeregység immáron fordulatszámmérőt és a váltófokozat-visszajelzőt is magában foglal. A váz, a felfüggesztés és a fékrendszer változatlanok maradtak. A vadonatúj, 125-ös, léghűtéses blokk teljesítménye 9,79 LE-re nőtt, míg legnagyobb forgatónyomatéka 10,5 Nm.

A CRF1100L Africa Twin mostantól a jól ismert, klasszikus Pearl Glare White Tricolor fényezéssel is elérhetővé válik. A trikolor megjelenés eddig csak az Africa Twin Adventure Sports változatában érhető el. Miután az ügyfelek több, mint 70% -a Matt Ballistic Black Metallic fényezéssel vásárolta meg a motort, a Honda úgy döntött, hogy ez a színösszeállítás immáron elérhetővé válik mind a két típusnál, akárcsak Grand Prix Red.

A 2017-ben megjelent Neo Sports Café família új színt hozott a márka csupaszmotor-kínálatába. A Honda 2021-es modellcsaládjának további két tagja érkezik EURO5 homologizációval – a CB650R és a CBR650R középkategóriás modellek, melyek 41 mm-es csúszószár-átmérőjű, szeparált funkciójú, Showa villával, négyhengeres, Euro5-ös erőforrással folytatják pályafutásukat.

További újdonság, hogy a nyeregtől távolabb került a kormány, könnyebben leolvasható az átdolgozott LCD-műszeregység, és USB-C aljzatot tettek az ülés alá. A Neo Sports Café család legkisebb tagja,  a CB125R jövőre  vadonatúj motort, és Showa első telókat kap. Érdekesség, hogy ez a világ első 125-ös motorja, amiben szeparált funkciójú, nagy dugattyús (SFF-BP) Showa teleszkóp dolgozik. A 125-ös ára 1 589 000 Ft.

Átdolgozták a Neo Sports Café sorozat zászlóshajóját, a CB1000R-t, mely még letisztultabb, minimalista idomzatot kapott és üléshelyzete is sportosabbá vált. Markáns részlet az új, cseppalakú keretbe foglalt, enyhén hátradöntött fényszóró, csakúgy, mint a motor oldalán végigfutó, kisebb, formásabb burkolat.

Idestova 20 éve, hogy a Honda Forza sikertörténete megkezdődött az európai piacon, és túlzás nélkül állíthatjuk, hogy azóta márka lett a márkán belül a modellcsalád. A Forza 750 karcsú, mégis gömbölyded idomzata nagy sebességnél is kiváló időjárás-védelmet biztosít, nem mellesleg a könnyű kezelhetőséghez is hozzájárul, hiszen bőséges lábtér kialakítását tette lehetővé.

A dinamikus haladás záloga a hihetetlenül nyomatékos, mégis rendkívül takarékos, soros, kéthengeres, 745 köbcentis erőforrás, ami 58 lóerőt és 69 Nm tud. Alapfelszereltség a dupla kuplungos automatikus váltó.

Kereken 50 köbcentivel nőtt az Euro 5-ös besorolású erőforrás hengerűrtartalma, ezáltal a teljes fordulatszám-tartományban nyomatékosabbá vált és 16%-kal nagyobb, 29 LE-es csúcsteljesítmény leadására képes. Emellett végsebessége 6%-kal nőtt, egészen pontosan 137 km/óra. Változott a műszeregység is, a fejlesztés nyomán Bluetooth-kapcsolaton keresztül csatlakoztathatjuk okostelefonunkat a Forza 350-hez.

Nem csak a Forza, ami 350 köbcentis blokkal folytatja a pályafutását. 2021-re a népszerű SH300 szíve is megnő az Euro5 környezetvédelmi normák miatt. Az új SH350i még praktikusabb, egyben biztonságosabb elődeinél, köszönhetően a megújult idomzatnak és LCD-műszeregységnek, valamint az Automatikus Vészvillogónak, az USB-csatlakozónak, a kulcsnélküli indításnak.

Továbbfejlesztett erőforrás és felfüggesztés, még szebb idomzat, illetve praktikus részletek sokasága jellemzi a 2021-es NC750X-et. A folyadékhűtéses, 750 köbcentis, soros, kéthengeres teljesítménye 58,62 LE-re nőtt, míg tömege 6 kilóval csökkent. A manuális váltós változat 2 969 000 Ft-ba, míg, a DCT-s 3 289 000 Ft-ba kerül.

Egyedülálló modellel rukkolt elő a Honda 2017-ben – ez volt az erőt sugárzó, kalandmotoros megjelenésű X-ADV. A típus új, 2021-es változata továbbfejlesztett erőforrással, vázzal, még megnyerőbb külsővel és hasznos felszerelésekkel kerül a szalonokba. Megújult idomzata még látványosabb megjelenést kölcsönöz a motornak, főként a kettős LED-menetfénnyel kiegészített fényszórói teszik még szigorúbbá tekintetét. Az X ADV 4 249 000  Ft-tól vihető haza.

Tom Gardner, a Honda Motor Europe vezető alelnöke hét új modellt mutat be az alábbi videón.

Fotó: Honda