A Ferrari is motorkerékpárt épí­tene?

A józan ész azt mondaná, hogy soha, de egyre több apró jel gyanúra adhat okot.

Az elmúlt hónapokban az autógyártók különös figyelmet fordí­tottak a motorozásra. Elég ha csak a német luxusmárkák harcát nézzük – az Audi lecsapta a Ducatit a Mercedes kezéről, akik aztán végül a némileg labilis MV Agustában szereztek kisebbségi tulajdont. De nem újkeletű a motorosok és az autósok együttműködése: a Honda kutatási-fejlesztési osztályán régóta megosztják a tapasztalatokat a diví­ziók egymás között, a BMW Motorradnál is jól jön az M-es autók műszaki megoldásaiért felelős mérnökök tudása, illetve a Yamaha régóta tervez hengerfejeket az autóipar számára, többek között a Fordnak is.

 

 

 

A Ferrari motoros ambí­cióira egy nemrégiben benyújtott szabadalmi kérvény alapján lehet következtetni, ugyanis egy új V-motor terveit nyújtották be. Bár alapvetően széles asszociációs skála kell ahhoz, hogy ilyen minimális információból egyből egy meglehetősen meredek következtetést vonjon le az ember, minimum gyanúra ad okot, hogy a leí­rásban kettő és több hengerre is van konrét terv – bár motorkerékpárra való utalást nem tartalmaz.

Ugyanakkor már többször lehetett arról hallani az elmúlt években, hogy a Ferrari kétkerekűek formatervén dolgozik, például a lenti cruiser vázlata is í­gy került napvilágra – bár nagyon középszerűnek tűnik ahhoz, hogy komolyan lehessen venni.