A Chareyre-fivérek nagydí­ja

Egy hónappal a nagyon rossz emlékű osztrák Nagydí­j után, amelyen
ugyebár a spanyol Jorge Nestor Cabrera életveszélyesen megsérült, ismét
nagydí­jat rendeztek a szupermoto vb-n.

    A mezőny egy teljesen új helyszí­nre, Andorrába, Pas de la Casa Grandvalinába látogatott el, ahol a pálya biztonsága megint nem igazán volt megfelelő. Ezt főleg azt követően lehet bátran kijelenteni, hogy Jorge Nestor Cabrera még mindig kómában van! Nem volt bukótér. A motorosok pár méterre száguldoztak a sziklafalak mellett, mí­g a pálya körül, elválasztónak műanyaghálók voltak kifeszí­tve a bálák helyett. Szerencsére nem történt semmiféle súlyosabb baleset! Amiért lehetett ünnepelni a rekordokat. A szupermoto vb első í­zben érezhette meg a ritka hegyi levegőt, hiszen 2400 méteren tartották meg a Pireneusokban az Andorrai GP-t. Mí­g a francia Chareyre-fivéreknek köszönhetően első í­zben nyert egy testvérpár egyazon nagydí­jon. A 20 éves Thomas Chareyre az S1-ben kettős győzelemmel diadalmaskodott. A 22 éves bátyja, Adrien pedig az S2-ben egy-egy 2. és 1. hellyel nyert.

   

    A gyári Husqvarna csapat tagja, Thomas Chareyre az idény elején a vb egyik nagy esélyesének számí­tott az S1-ben. Az ifjabbik Chareyre tavaly harmadik volt a géposztályban, amiért nagyon sokat lehetett tőle várni. Az első öt nagydí­jon azonban várakozáson alul szerepelt. Ugyan az Olasz GP-n harmadik, a Spanyol GP-n második lett, de a többi három viadalon csak mellékszereplő volt. Nem úgy Andorrában! Ahol egy év után ismét nagydí­jat tudott nyerni. Mindkét futam elején a vb-éllovas Bernd Hiemerrel csatázott, mindkét futamban hamar elhúzott és mindkét futamot nagyon magabiztosan nyerte meg. Thomas Chareyre a karrierje 3. GP-nagydí­jgyőzelmét ünnepelhette és két nagydí­jjal a vb befejezése előtt jelezte, hogy még nem mondott le arról, hogy beleszóljon a vb-cí­mért folyó csatába. Amelyben alapvetően nem történt változás. Ez annak ellenére igaz, hogy a KTM-es Hiemer idén először nem tudott dobogóra állni. A német pilóta az 1. futamban kétszer is bukott, amiért csak a 7. helyen intették le. A 2. futamban aztán már második lett, azaz a 4. helyen végzett a nagydí­j összetettjében. De mégsem vesztett igazán sok pontot a két apriliás üldözőjével szemben. Akik pontosan ezért érezték magukat felemásan a dobogón. Az olasz Ivan Lazzarini két harmadik hellyel második, a francia Thierry Van den Bosch egy-egy 2. és 4. hellyel harmadik lett. Azaz mindketten csak 4 pontot tudtak hozni Hiemeren.

    Az S2-ben sokkal nehezebb dolga volt a vb-éllovas Adrien Chareyre-nek. A kicsi, nagyon kanyargós, kevés előzési ponttal rendelkező pályán ugyanis az idei legnagyobb riválisa, az olasz Davide Gozzini is nagyon otthon érezte magát. Mindkét futamban Chareyre-Gozzini csata volt az elsőségért. Az 1. futamban a TM-es Gozzini öt körrel a cél előtt hibázásra kényszerí­tette az élen haladó franciát. A 2. futamban aztán már a gyári husqvarnás Chareyre volt a jobb. Az elején még próbálkozott Gozzini, ám ezt követően Chareyre ellépett és rajt-cél győzelmet aratott. A hat pontos különbség tehát nem változott közöttük a tabellán, a többiektől viszont a pontversenyben még jobban elhúztak. Az Andorrai GP-n a dobogó harmadik fokára Chareyre csapattársa, a kétszeres világbajnok Gerald Delepine állhatott fel, aki a hibázásai dacára két harmadik helyet szerzett. Delepine hátránya azonban már 64 pont Chareyre mögött.