A bicikli gyorsabb a motornál?

Nem minden körülmény között érvényesül teljes mértékben a 179 lóerő különbség. Az egyik versenyző 4,3%-kal volt csak gyorsabb. Vajon a bicikli vagy a Yamaha R1 nyerte a viadalt?

Nem csak elsőre, hanem sokadjára elolvasva is költőinek tűnik a cí­mben feltett kérdés. Azonban mielőtt rávágnánk, hogy persze a motor, főleg, hogy egy Yamaha YZF-R1-ről van szó, gondoljuk végig: minden a körülményektől függ – a két induló közötti 179 lóerő különbség nem mindig döntő.

Szokatlan viadal: versenybicikli a sportmotor ellen


A két mérést a Tour de France 13,7 kilométeres Alpe d’Huez névre hallgató szakaszán végezték – 21 hajtűkanyar és átlagosan 8%-os eljtés jellemzi az utat. A teljesen szénszálból készült versenybiciklit az egykori profi kerékpáros, Howie Sylvester vezette lefelé a szerpentinen, 10 perc 44 másodperces idővel – meglepő, hogy ez mindössze 4,3%-kal, azaz 28 másodperccel volt lassabb a Yamaha R1 nyergében ülő, motorversenyekről gyakran tudósí­tó újságí­rónál, a kalandos életű Warren Pole-nál (aki egyébként az Egyesült Arab Emí­rségekben működő The National cí­mű angol nyelvű magazinban számolt be a történtekről).

A táv első harmadában a bicikli volt a gyorsabb



Felfelé könnyebb dolga lett volna az R1-nek


Noha a két járművet és a pilótákat nem igazán lehet összevetni, a motor és a teljes egészében kézzel készült szénszálas bicikli ára nagyjából egálban van.

Az Alpe d’Huez. Howie Sylvester sokunkat lehagyta volna