A hétvégén zajlik az amerikai International Motorcycle Show, melynek keretében többek között bemutatkozik az EBR ültetett újdonsága, a Black Lightning, és a Honda legújabb cruisere, a Rebel 500.
Ahogy a neve is mutatja, ez a cirkáló nem a 3,5 mázsás óriások, hanem pehelysúlyú, kezdőbarát változataik közé tartozik. Blokkja, a 471 köbcentis, nyolcszelepes kéthengeres paramétereiben megegyezik a CBR500RR-ével, azonban úgy hangolták, hogy jobban illeszkedjen a kényelmesebb típus karakteréhez. Az alul nyomatékosabb folyadékhűtéses végeredményben 44,6 Nm-t és 45 lóerőt présel ki magából.
Itt az új Rebel – galéria |
Egyes források szerint a Rebelből készül 300 köbcentis változat is, ami minden valószínűség szerint egyhengeres, körülbelül 30 lóerős blokkal fog készülni, ami még barátságosabb összeállítást jelent.
Alacsony nyereg, középre szerelt lábtartók – a kezelhetőségre nem lesz panasz
Szintén csábító, hogy a nyerge csak 690 mm magas és a lábtartókat sem messze előre, hanem nagyjából középtávon helyezték el. Az 1488 mm-es tengelytáv és a bobber-stílusú, vaskos kerekek ráadásul biztonságos, neutrális kezelhetőséget ígérnek.
Külsőleg abszolú a fekete szín dominál rajta. Kezdve a 135 mm-es átmérőjű lámpaburát tartó fényszóróháztól, az új, kimondottan filigrán csővázon át, az egyoldalon elvezetett kipufogóig és a felnikig, mindent alaposan besötétítettek a Hondánál.
Informatív műszerfal kék háttérvilágítással
A műszerfal egyetlen kompakt egység, amiben kék megvilágítású LCD kijelző is helyet kapott. A gyújtást az üzemanyag tank alatt, a baloldalon lenyúlva találjuk.
A Rebel háromféle színárnyalatban készül: fekete (Graphite Black), ezüst (Matte Armored Silver Metallic), és piros (Millennium Red).
(Honda)