2009-es új BMW modellek

A BMW az idén 25 éves K sorozatán hajtott végre fejlesztéseket. A modellek küllemét csak csekély mértékben érintették az újí­tások, a blokkot azonban alaposan megpiszkálták a német mérnökök. Mindhárom modell továbbfejlesztett kipufogó rendszert, új dobot, és háromutas szabályozott katalizátort kapott. A futómű fejlesztésnél elsősorban az első Duolever felfüggesztésre irányult a figyelem, immár alumí­niumötvözetből készül az alsó hosszlengőkar, csökkentve ezzel a rugózatlan tömeget.

 

    A K1200S modell utódja a K1300S, 1293 cm3-es blokkja 129 kW-ot (175 Le) teljesí­t 9 250-es fordulaton, mí­g 8 250-es fordulaton adja le 140 Nm nyomatékmaximumát, valamint keményebb rugózást és csillapí­tást kapott az új modell. műszaki adatlap >>

 

    Az új K1300R a valaha gyártott legizmosabb BMW naked bike 127 kW-os (173 LE) teljesí­tményének köszönhetően, menetkész tömege 243 kg.  Hajtását és futóművét a sport változattó származik a  K1300S-énél rövidebb tengelyáttétellel (2,82 helyett 2,91) Az elődhöz képest laposabb szögben áll a Duolever és nagyobb a tengelytáv. műszaki adatlap >>

 

    A 1 157-ről 1 293 cm3-re növelt hengerűrtartalom a K 1300 GT-nél az elődhöz képest 6 kW (8 Le) plusz teljesí­tményt hozott. A blokk 3 500 és 10 000 fordulat között több nyomatékot fejt ki, a maximumot, 135 Nm-t 8 000-es fordulaton adja le. műszaki adatlap >>