180-nál se legyen baj

Kevesen tudják, de hazánkban mentőmotorok még csak alig egy évtizede, egészen pontosan 2005 óta szaladgálnak az utakon. Szükségességüket az egyre nagyobb forgalom és az ebből fakadó óriási dugók indokolták. Egy-egy balesetnél könnyen feltorlódhat annyi jármű, hogy a mentőautók már csak nagyon nehezen képesek megközelí­teni a helyszí­nt. Ezzel szemben a motorok még mindig jóval könnyebben átfűzik magukat a kocsik között.

 

 

A Magyar Mentőmotor Alapí­tvány flottájában jelenleg 300-tól egészen 1200 köbcentiméterig sorakoznak kétkerekűek. A nagyobbak az autópályákon, a kisebbek a főváros újain teljesí­tenek szolgálatot.

 

Munkájuk sűrűségét jól jellemzi, hogy idén már közel 500 kivonulást hajtottak végre, melyek közül több mint 350 alkalommal súlyos, vagy életveszélyes sérült életét mentették meg.

 

 

Annak érdekében, hogy a motoros mentőtisztek és mentőápolók a lehető legjobban végezhessék munkájukat egészségügyi és technikai felszerelésüknek kifogástalannak kell lenni. Ebben ad 2014 óta minden évben komoly segí­tséget a Bridgestone. A világ legnagyobbjaként számon tartott gumigyártó idén 23 Battlax tí­pusú abronccsal segí­ti a mentősök munkáját.

 

„Mindenből csak a legjobbat használjuk – ez vonatkozik a motoros kollégák öltözékére és bukósisakjára éppúgy, mint a motorok sürgősségi beavatkozáshoz szükséges felszereltségére, a motorjaink szerví­zelésére, vagy a motorabroncsokra. Amikor a mentőtiszt kolléga 180 km/h-s sebességgel száguld egy sürgős esethez az autópályán, akkor teljes biztonságban kell érezni magát a motoron, hogy a vonulás alatt csak az úra, az érkezéskor pedig a sérültek szakszerű ellátására tudjon koncentrálni” – nyilatkozta Varsányi Zoltán, a Magyar Mentőmotor Alapí­tvány kuratóriumának elnöke.