Fogadjunk, hogy a forgalmi vizsga dátuma már közelgőben,
vagy épp friss jogosítványod elkészülésének értesítőjét várod a postástól és
ezen végtelen hosszúságúnak tűnő napok elütése csak is egyféleképpen lehetséges:
újságokban és interneten bújod a létező összes lehetséges motortípus leírást,
tesztet amit hamarosan vezethetsz. Engedd meg, hogy egy vagány, sportos, igazi
fiatalos darabbal ismertesselek most meg. Å Yamaháék kis vadóca, a SLIDER!
Már első ránézésre sem átlagos robogóról beszélünk. Kevés az idom, különleges forma, mégis megnyerő és kicsit talán gonosz. Kormánya inkább a BMX-et idézi, teste kicsit kisebb mint a nagy testű ötveneseké, kerekei mégis komoly erőforrást sejtetnek. Rendhagyóan oldalát protektorokba öltöztették, amelyek remekül védik az amúgy nem nagy felületű fényezést. Ez nyilván nem a bevásárlós feelinget erősíti és nem is a jófiús énje mutatkozik a dizájnon. Arra született, hogy nyúzzad, és hogy túléljen egy kamasz férfiember által kitalálható minden trükköt, mutatványt amit egy kis motoron el lehet végezni. Első osztályú anyagokból készül a bringa, ballonos kerekei, kitűnő fékei és páratlan csillapítása kész megszerettetni és megtanítani veled a motorozás minden csinyját-binyját. Felkészítették arra, hogy bizony néha a porban végezheti egy egy radírozós döntés vagy első keréken gurulós próbálkozás után, de hidd el, kutya baja nem lesz tőle. Pár ezer forintos bukógombái mindentől megóvják és villámgyorsan cserélhetőek ami után – no meg egy kis slagozással összekötve – ismét új fényében ragyog. Motorja természetesen új korában, szalonból kitolva a szabályoknak megfelelően 40-45 km/h-ra képes, de apróbb szakértő műveletekkel ez 70 km/h fölé is tornázható. Persze a bejáratási időt mindenképp javaslom kivárni. 1000 km megtétele után viszont vígan kenheti neki az ember, nyomatékosan, lendületesen teszi a dolgát. Kormányozhatósága, fordíthatósága és könnyedsége ismét a BMX-et idézi használójában. Nem riad meg egy kis szegélytől – netán lépcsőtől 🙂 – sem, és kezdő stuntrider-ek értő, – illetve gyakorló – kezében, benne van mindennemű egykerekezős produkcióban. Fojtás nélkül étvágya hajlamos kicsit megnőni, de az élmény amit cserébe ad, az páratlan. íra sem a kínai kistesók kaliberében mozog, de tartóssága messze megéri az árát, használt motort keresve pedig egész elérhető összegekért megszerezhető. A tesztalanyom 6 évesen került hozzám és 2 év múltán kisebb módosításokkal ugyan, de ugyanannyiért sikerült megválni is tőle. Tuningolása nem igényel nagy szakértelmet sem túl vaskos pénztárcát. Ha úgy érzed épp kezded kinőni, pár tízezres ráfordításával egy 70-es vadállat faragható belőle, ami minden elindulásnál kíméli az első gumit az elkopástól 🙂 Az én 90kg-os súlyommal kényelmesen produkálta a 90 km/h-t és izmos gyári fékei egy friss betéttel könnyedén emelték a magasba hátsó kerekét. Némi merevítés és a fenekére egy kilépő beszerelése után pedig bámulatos előadást lehetett kigyakorolni vele. íœzemanyag étvágya viszont ekkora elérte a 4 litert is, bár súlyomból adódóan biztos rontottam pár tizedet. Hétköznapi használhatóságát tekintve forgalomban jól manőverezhető, keskeny felépítése miatt mindenhol elférsz vele. Ellenben csomagjaidnak a legkisebb hely sincs, az ülés alatti tárolót a tank foglalja el teljesen, a fejrész a lehető legkönnyebb és legkisebb, így ott sem találsz egy igazolványhoz elegendő rést sem. Egyedül talán az iskolatáskádra gondolt a gyártó vagy egy szatyorban elvihető focira amikor a kormányoszlophoz a lábak közé táska akasztót készített. Ez viszont egész hasznos. Kilométerórája kicsi, biciklis beütésű szintén, digitális, csak a legfontosabbat mutatja, bár régebbi típusokon a hagyományos mutatós berendezést találjuk még.
írói vélemény:
Végeredményben ez a motor férfidolog. Már már sérthetetlen, így kiváló lenne minden kezdőnek – nem véletlenül alkalmazzák oktatók is előszeretettel – de valószínűleg nem dobogtatja meg sem a lányok szívét a küllemével, sem a praktikumot kedvelőkét felépítésével. Belevaló pilótát kíván, de ha annak érzed magad, nem fogsz csalódni. Csak legalább annyi protektorral indulj únak Te is, mint a Slidered! Én több 600ccm-es motor birtoklása után tettem szert egy Sliderre és a mai napig bánom hogy eladtam. Hibátlan a tempós városi cirkáláshoz és folyamatosan játékra buzdít. Megunhatatlan!
Egyszer még lesz egy ilyenem 🙂
Pro:
-rendkívül sok kiegészítő, hogy dögös és brutálisabb lehessen
-tartós, megbízható, strapabíró
-viszonylag olcsón, jól fejleszthető, tuningolható
Kontra:
-ha arra használják amire való, abban verhetetlen és nem hiányzik belőle semmi