Yamaha Slider – Olvasói teszt

Fogadjunk, hogy a forgalmi vizsga dátuma már közelgőben,
vagy épp friss jogosí­tványod elkészülésének értesí­tőjét várod a postástól és
ezen végtelen hosszúságúnak tűnő napok elütése csak is egyféleképpen lehetséges:
újságokban és interneten bújod a létező összes lehetséges motortí­pus leí­rást,
tesztet amit hamarosan vezethetsz. Engedd meg, hogy egy vagány, sportos, igazi
fiatalos darabbal ismertesselek most meg. Ő Yamaháék kis vadóca, a SLIDER!

    Már első ránézésre sem átlagos robogóról beszélünk. Kevés az idom, különleges forma, mégis megnyerő és kicsit talán gonosz. Kormánya inkább a BMX-et idézi, teste kicsit kisebb mint a nagy testű ötveneseké, kerekei mégis komoly erőforrást sejtetnek. Rendhagyóan oldalát protektorokba öltöztették, amelyek remekül védik az amúgy nem nagy felületű fényezést. Ez nyilván nem a bevásárlós feelinget erősí­ti és nem is a jófiús énje mutatkozik a dizájnon. Arra született, hogy nyúzzad, és hogy túléljen egy kamasz férfiember által kitalálható minden trükköt, mutatványt amit egy kis motoron el lehet végezni. Első osztályú anyagokból készül a bringa, ballonos kerekei, kitűnő fékei és páratlan csillapí­tása kész megszerettetni és megtaní­tani veled a motorozás minden csinyját-binyját. Felkészí­tették arra, hogy bizony néha a porban végezheti egy egy radí­rozós döntés vagy első keréken gurulós próbálkozás után, de hidd el, kutya baja nem lesz tőle. Pár ezer forintos bukógombái mindentől megóvják és villámgyorsan cserélhetőek ami után – no meg egy kis slagozással összekötve –  ismét új fényében ragyog. Motorja természetesen új korában, szalonból kitolva a szabályoknak megfelelően 40-45 km/h-ra képes, de apróbb szakértő műveletekkel ez 70 km/h fölé is tornázható. Persze a bejáratási időt mindenképp javaslom kivárni. 1000 km megtétele után viszont ví­gan kenheti neki az ember, nyomatékosan, lendületesen teszi a dolgát. Kormányozhatósága, fordí­thatósága és könnyedsége ismét a BMX-et idézi használójában. Nem riad meg egy kis szegélytől – netán lépcsőtől 🙂 – sem, és kezdő stuntrider-ek értő, – illetve gyakorló – kezében, benne van mindennemű egykerekezős produkcióban. Fojtás nélkül étvágya hajlamos kicsit megnőni, de az élmény amit cserébe ad, az páratlan. íra sem a kí­nai kistesók kaliberében mozog, de tartóssága messze megéri az árát, használt motort keresve pedig egész elérhető összegekért megszerezhető. A tesztalanyom 6 évesen került hozzám és 2 év múltán kisebb módosí­tásokkal ugyan, de ugyanannyiért sikerült megválni is tőle. Tuningolása nem igényel nagy szakértelmet sem túl vaskos pénztárcát. Ha úgy érzed épp kezded kinőni, pár tí­zezres ráfordí­tásával egy 70-es vadállat faragható belőle, ami minden elindulásnál kí­méli az első gumit az elkopástól 🙂 Az én 90kg-os súlyommal kényelmesen produkálta a 90 km/h-t és izmos gyári fékei egy friss betéttel könnyedén emelték a magasba hátsó kerekét. Némi mereví­tés és a fenekére egy kilépő beszerelése után pedig bámulatos előadást lehetett kigyakorolni vele. íœzemanyag étvágya viszont ekkora elérte a 4 litert is, bár súlyomból adódóan biztos rontottam pár tizedet. Hétköznapi használhatóságát tekintve forgalomban jól manőverezhető, keskeny felépí­tése miatt mindenhol elférsz vele. Ellenben csomagjaidnak a legkisebb hely sincs, az ülés alatti tárolót a tank foglalja el teljesen, a fejrész a lehető legkönnyebb és legkisebb, í­gy ott sem találsz egy igazolványhoz elegendő rést sem. Egyedül talán az iskolatáskádra gondolt a gyártó vagy egy szatyorban elvihető focira amikor a kormányoszlophoz a lábak közé táska akasztót készí­tett. Ez viszont egész hasznos. Kilométerórája kicsi, biciklis beütésű szintén, digitális, csak a legfontosabbat mutatja, bár régebbi tí­pusokon a hagyományos mutatós berendezést találjuk még.

írói vélemény:

    Végeredményben ez a motor férfidolog. Már már sérthetetlen, í­gy kiváló lenne minden kezdőnek – nem véletlenül alkalmazzák oktatók is előszeretettel – de valószí­nűleg nem dobogtatja meg sem a lányok szí­vét a küllemével, sem a praktikumot kedvelőkét felépí­tésével. Belevaló pilótát kí­ván, de ha annak érzed magad, nem fogsz csalódni. Csak legalább annyi protektorral indulj únak Te is, mint a Slidered! Én több 600ccm-es motor birtoklása után tettem szert egy Sliderre és a mai napig bánom hogy eladtam. Hibátlan a tempós városi cirkáláshoz és folyamatosan játékra buzdí­t. Megunhatatlan!

Egyszer még lesz egy ilyenem 🙂

Pro:

-rendkí­vül sok kiegészí­tő, hogy dögös és brutálisabb lehessen

-tartós, megbí­zható, strapabí­ró

-viszonylag olcsón, jól fejleszthető, tuningolható

Kontra:

-ha arra használják amire való, abban verhetetlen és nem hiányzik belőle semmi