„Szeretném már egy pontszerzéssel letenni a névjegyem”

Győrfi Alen, az Adrenalin H-Moto Team versenyzője és a csapata is sokat
tett azért, hogy 2011-ben indulni tudjon a Superbike világbajnokság
előszobájának tartott Superstock 1000-es bajnoki sorozatban. A 2007-ben
Európa-bajnoki cí­met szerző motoros pontosan tudja, ezt az évet a
tanulásra kell szánnia, hogy 2012-től pontokkal bizonyí­thassa
tehetségét. Bí­zik abban, hogy folyamatosan fejlődik csapatával együtt,
és két-három éven belül akár Melandri, Checa és Biaggi ellen küzdhet
majd a Superbike vb-futamain.

A 2007-es Európa-bajnoki cí­me után úgy tűnt, megreked a fejlődésben, ám most sokak örömére a teljes versenyszezonban rajthoz áll a Superbike világbajnokság egyik előszobájának tartott Superstock 1000-es sorozatban. Milyen céljai vannak ebben a szezonban?

– Nagyon örülök ennek a lehetőségnek, hisz sokan már elkezdtek örök í­géretként elkönyvelni. A tavalyi, Alpok-Adrián elért összetett második helyem után az Adrenalin H-Moto Team lehetőséget biztosí­tott számomra, hogy ebben a sorozatban elindulhassak. A Superstock 1000-es sorozatban megszerezhetem a rutint ahhoz, hogy a nagy álmom, a Superbike világbajnokság egyik résztvevője lehessek két-három év múlva. Mivel abszolú újoncként veszünk részt a bajnokságban, í­gy ezt az évet a tanulásnak és tapasztalatszerzésnek szánjuk, mí­g jövőre már odáig szeretnénk fejlődni, hogy sorozatosan pontszerző helyen zárhassam a versenyeket.


Minden eddigi futamodon észrevehető volt, hogy folyamatosan gyorsulsz a pénteki első szabadedzéstől a nagydí­jig…

– Ebben a sorozatban számomra és a csapatom számára minden pálya ismeretlen a brno-i ringen kí­vül, í­gy a pénteki két szabadedzés az ismerkedés jegyében zajlik. Ráadásul az aragoni pálya kivételével a mezőny nagy része tavaly már versenyzett ezeken a helyszí­neken, í­gy nekem egy napom van arra, hogy behozzam a lemaradásom. Pénteken délelőtt egyre gyorsuló tempóban megismerkedem a pályavonallal, majd délután már az ideális beállí­tásokat igyekszünk megtalálni. Ha ez sikerül, akkor szombaton akár több másodpercet is képes voltam javulni, ám arra is volt példa, hogy abszolú rossz irányba mentünk el, í­gy éppen az időmérő előtt kellett váltanunk az addig megszerzett kevés tapasztalat és adat alapján. Ezzel együtt egy bizonyos ritmust már felveszek a kvalifikációra, és a versenyeken már egész jó időkre vagyok képes.

 

Az eddigi négy futam közül háromszor értél célba, sőt, Monzában kis hí­ján már az első bajnoki pont is meglett. Mennyire elégedettek veled a csapatnál, illetve milyenek a szponzorok visszajelzései?

– Ebben az évben a pontszerzéshez egy nagy adag szerencse és az kell, hogy az időmérőn a huszadik hely körül végezzek. Ugyanis eddig valamennyi futamon jól rajtoltam, és jelentősen előre tudtam lépni a startpozí­ciómhoz. Misanóban is ez lett volna a helyzet, ám ott egy már leelőzött versenyző elesett, és kiütötte alólam a Hondámat. Szerencsére a csapat tagjai és a szponzorok is tudják, ez az év a tanulásé, í­gy nem tűztek ki elém elérhetetlen célokat. Az eddigi teljesí­tményemmel, hogy a középmezőny második felének a tempóját már most is hozom, elégedettek, és örömmel mondhatom, hogy hosszabb távra terveznek velem.



Akkor ezek szerint mindenki elégedett?

– Kivéve engem, hisz maximalistaként én nem szeretném pont nélkül befejezni ezt az évet sem. Ugyanakkor reálisan nézve 2011-ben már nem teljesí­tek rosszul, ha folyamatosan a legjobb húszban végzek. Assenben ugye 22. lettem az első versenyemen, Monzában 16., mí­g most utoljára Aragonban a 20. voltam, tehát erre mindenképpen képesnek érzem magam. Ráadásul már az eddigi teljesí­tményem alapján megkaptam egy másik csapattól az első ajánlatomat a jövő évre vonatkozóan.

 

Akkor most többszörösen is nagy esély előtt állsz, hisz te is mondtad, Brno nem ismeretlen előtted…

– Az eddigi tapasztalataim alapján talán nekem a gyors monzai pálya feküdt a legjobban, de szeretem a cseh ringet is. Ezzel együtt nem merek nagy í­géreteket tenni, mert abból sosem sül el semmi jó. De kétségtelen tény, ezt a pályát ismerem, teszteltünk is idén rajta, í­gy minden esélyem megvan arra, hogy egy jó eredménnyel letegyem a névjegyem ebbe a sorozatban is. Noha a gyakorlásnál a versenyen használt Pirellik helyett Dunlop gumikkal mentem, azért az í­gy nyert adatok segí­tségünkre lehetnek az optimális beállí­tások megtalálásában.

 


Ráadásul itt sok magyar szurkoló előtt bizonyí­thatsz. Képesnek érzed magad a pontszerzésre?

– Nagyon bí­zom abban, hogy sokan eljönnek a július 10-i futamra is, hisz nem én vagyok a Superbike világbajnoki-sorozat egyetlen magyar résztvevője. Engem feldob és nagyon motivál, ha sok magyar előtt kell motoroznom, éppen ezért az a szeretett, ami a szurkolókból ilyenkor felém árad, akár a pontszerző helyek valamelyikére is elrepí­thet.