Pimp your bike – Felextrázott motorunk

Csak jelentkezett egy felhí­vásra, mellészegődött a szerencse, és felújí­tottuk a motorját.

Globalizáció minden szinten. Gazdaságilag, kulturálisan és nyelvi szinten is. Egyre több angol szó szivárog be már hétköznapi nyelvünkbe is. íme egy újabb: pimp. Hát, ez bizony azt jelenti, hogy… hogy… kerí­tő, strici.

Az ördögbe! Hiszen nemrégiben ezzel a szlogennel – pimp your bike – indí­tott újára egy akciót a Motorrevü. Egy akciót, amely során a jelentkezők közül kisorsolt szerencse fiának 500 000 forint értékben igénye szerint feldí­szí­tettük, felújí­tottuk motorját. Némi nyomozás után kiderí­tettem: az 1970-es évek Amerikájában a feltűnően, kirí­vóan, hivalkodón öltözködő striciket nevezték „pimp”-nek. Két-három évtizeddel később a felcicomázott, feldí­szí­tett dolgokra pedig már a népnyelv mondta, hogy „felpimpelt”. Mára a reklámszövegek visszatérő eleme a szó. „Pimp your phone” és … pimp your bike.

Az akcióban persze partnerünk is akadt, mégpedig az X-Bike „személyében”, amely a szakmai hátteret adta a munkához. Szerencsés nyertesünk egy 1992-es, legendás V-Max tulajdonosa lett. Maga a tí­pus egyben adta is a feladatot, hiszen a V-Max, bár valóban legendás motor, köztudottan gyenge futóművel gördült le a gyártósorról. A gép gazdája maga is szembesült e ténnyel, í­gy az X-Bike kérésére a futómű feljaví­tásával kezdte a felújí­tást. Előre sűrűbb olajat és a Wilbers progresszí­v tekercselésű villarugóját kapta, mí­g hátra két komplett, oldalra szerelt, fokozatmentesen állí­tható előfeszí­tésű Wilbers Racing Suspension rugóstagot szereltek.

A boldog és egyben szerencsés tulajdonos tapasztalatai szerint a V-Max futóműve sokkal feszesebb, sportosabb lett, í­gy közvetlenebb visszajelzést továbbí­t a vezető felé, aki jóval kiszámí­thatóbbnak érzi motorja viselkedését. A sportosságból a rossz minőségű városi utakon már kicsit sok is lett, cserébe a kanyarvágták közben sokkal pontosabban fordul az élő legenda, mint korábban.



Wilbers első és hátsó futómű

A futómű élesí­tését a fékrendszer feljaví­tása követte: a fékolaj immáron Goodridge fittingeken és fémbevonatú fékcsöveken keresztül közlekedik a főfékhenger és a munkahenger között, ennek köszönhetően határozottabb lett a fékek nyomáspontja. Pontosabban adagolhatóbbakká váltak, sőt, fékező hatásuk is megnőtt. A szí­nes Pro-Bolt csavarok a motor összsúlyából is némileg lefaragtak, de mindenképpen attraktí­vabbá tették megjelenését, a szí­nben hozzájuk illő LSL bukógombák pedig ezt az attraktí­v megjelenést hivatottak hosszú távon is megőrizni. A Laser „Deeptone Exhaust System” végdobról gazdája csak annyit mondott: ez a lelke mélyéig ható, mély, V4-es motorhang egyenesen függővé teszi az embert. Az „i”-re a pontot Mike Tamás mesteri fényezése és grafikája tette fel.



Pro-Bolt csavarok, LSL bukógomba és Laser kipufogó dobok

Végezetül a Valóban Boldog Tulajdonos óvatosan körülnézett és ezt súgta: “Ha nem lennék nős, azt mondanám, szerelmes lettem a motoromba.”