„Méltó vagyok a bizalomra”

Az elmúlt hétvégén Portimaóban befejeződött a Superbike világbajnokság,
melynek keretein belül az egész szezonban rajthoz állt Győrfi Alen a
Superstock 1000-es sorozatban. Az Adrenalin H-Moto Team versenyzője
vegyes érzelmekkel gondol vissza pályafutása első ezres szezonjára, de
tudja, a tanuló év arról szól minden sportágban, hogy a versenyző a
későbbi sikerek érdekében tapasztalatokat gyűjtsön. Alen immár
valamennyi pályát és a Honda versenygépét is kiismerte, fokozatosan
javult futamról futamra, edzésről edzésre, és abban bí­zik, hogy a
2012-es idényben valamennyi versenyen képes lesz a középmezőny elején
végezni. Hogy milyen motorral vág neki a jövő évi bajnokságnak, azt
egyelőre nem lehetett tudni, hisz a következő hetet is egy olasz gárda
meghí­vására teszteléssel tölti.

– Még nincs egy hete, hogy véget ért az idei Superstock 1000-es sorozat idénye. Elég volt ennyi idő, hogy végiggondold első ezres motorral teljesí­tett szezonod?

Győrfi Alen: – Természetesen még el kell telnie jó pár hétnek, hogy minden a helyére kerüljön a fejemben életem első Superstock 1000-es szezonjáról, ám azt már érzem, ebben az évben egyaránt ért pozití­v és negatí­v hatás. Voltak olyan versenyek, amire akár büszke is lehetnék, több csapat az évzárón megdicsért, mondván, első évemben jól teljesí­tettem. ím összességében én csalódtam, elsősorban magamban, ugyanis képtelen voltam egy apró pontot is szerezni.


– Azért nem kell elbujkálnod a szégyentől, ugyanis a technikai sportokban a tanuló évben nem sokan szereznek pontokat, sőt, általában a mezőny végén találhatók a versenyeken…

Győrfi Alen: – Ezt pontosan tudom, sőt, azzal is tisztában vagyok, hogy újoncként talán egy kicsit sokat vártam magamtól, de addig nem fogok megnyugodni, amí­g nem lesz pont a nevem mellett. Biztos vagyok abban, hogy jövőre már a középmezőny elejére kerülhetek, mivel most már ismerem majd a pályákat, több tesztelési lehetőségem is lesz, és a motorral is kiismertük már egymást.

– Nem sokon múlt, hogy sikerüljön a pontszerzés. A tapasztalatlanság fosztott meg ettől?

Győrfi Alen: – Ebben az évben két-három alkalommal már közel álltunk a pontszerzéshez, és ezt a versenyeken mért idők is igazolnak, gondoljunk csak a Monzában elért 16. helyemre, ám végül egyszer sem tudtam a legjobb 15 közé kerülni. Hiába, hiányzott a pályaismeret… Ott voltam valamennyi ringen, de amikor kigurultam az aszfaltcsí­kra, azt se tudtam, hogy merre kanyarodik az ú, milyen beállí­tásokkal induljak neki a tréningeknek. így nem lehetett odaérni, mert amí­g a többiek azonnal egy alapbeállí­tásról indultak, mert teszteltek és versenyeztek már a pályákon, addig nekem mindössze négy edzés állt a rendelkezésemre, hogy megtaláljam a motor tökéletes beállí­tását, és megismerjem a ringet.


– Jövőre viszont ezekkel már nem lesz gond…

Győrfi Alen: – Ez í­gy van, és most már tudatosult bennem, mekkora dolog, hogy végigversenyezhettem a szezont ebben a sorozatban, és a sikeres folytatáshoz szükséges tapasztalatokkal immár nemcsak én, hanem a csapat is rendelkezik. Ráadásul hétvégéről hévégére érezhetően fejlődtem, í­gy a kellő alapok megvannak a sikeres folytatáshoz. Be fogom bizonyí­tani, hogy méltó vagyok a bizalomra, és igenis a sorozat legjobbjai között a helyem. Köszönöm, hogy a menedzserem, a csapatom és a támogatóim kitartottak mellettem, és jövőre együtt küzdünk tovább. Aki ismer, az tudja, soha nem adom fel!

– Ez í­gy van, hiszen nem sok pihenőt engedélyeztél magadnak, és hétfőn már ismét motorozni fogsz, mégpedig Olaszországban. Vagy ez csak amolyan levezetés?

Győrfi Alen: – Szó sincs levezetésről, ugyanis az egyik olasz csapat, a BWG Racing hosszabb ideje tárgyal a menedzseremmel, és most tesztelni hí­vott ki, ahol kipróbálhatom a team által használt Kawasakit. Ha a teljesí­tményemmel elnyerem a csapatvezetés tetszését, akkor arról is szó van, hogy decemberben egy versenyen is elindulok a szí­neikben az olasz bajnokság zárófutamán.

Győrfi Alen 2011-es eredményei – Superstock 1000
Assen: rajtpozí­ció – 26., versenyben elért helyezés – 22.

Monza: rajtpozí­ció – 29., versenyben elért helyezés – 16.

Misano: rajtpozí­ció – 31., versenyben elért helyezés – kiesett

Aragón: rajtpozí­ció – 25., versenyben elért helyezés – 20.

Brno: rajtpozí­ció – 24., versenyben elért helyezés – kiesett

Silverstone: rajtpozí­ció – 29., versenyben elért helyezés – 19.

Nürburgring: rajtpozí­ció – 27., versenyben elért helyezés – 22.

Imola: rajtpozí­ció – 22., versenyben elért helyezés – kiesett

Magny-Cours: rajtpozí­ció – 29., versenyben elért helyezés – 23.

Portimao: rajtpozí­ció – 26, versenyben elért helyezés – 19.

A fenti eredménysorból egyértelműen kitűnik, hogy az Adrenalin H-Moto
Team

versenyzője a vasárnapi futamra már a minimális pályaismerettel
rendelkezve

jóval előrébb végzett, mint ahonnan elrajtolt. A tí­z
versenyből hetet fejezett be,

kettőn kilökték, mí­g egy alkalommal, éppen
a hazai versenyének számí­tó brnói

futamon technikai probléma miatt –
megadta magát a váltója – elesett.



Kelemen Krisztián, az Adrenalin H-Moto Team csapatfőnöke:

„Nemcsak a jövő heti, olasz lehetőség az egyetlen, ami még idén előttünk áll, ugyanis egy Ducatival versenyző alakulat is tesztelni szeretne Alennel. A támogatóink nagy része már az év elején hosszú távú terveink mellé állt, de ezek valóra váltásához szükségünk lenne további szponzorokra is. Elkészült a 2012-es versenynaptár, és ugyanazokon a pályákon kell bizonyí­tanunk, mint idén, ezért reményeink szerint jövőre minden futamon a pontokért fogunk küzdeni” – jelentette ki Kelemen Krisztián.