Kisköbcentis modellekkel tarol a Suzuki Milánóban

Szép kerek modellpalettát állí­tott össze 2017-re a Suzuki. A Kölnben bemutatott 8 modell (ami valójában öt modell és annak variánsai) után további 4 motor világpremierje zajlott Milánóban.

 

GSX-S125

 

Okosan leosztotta nyolcadliteres újdonságait a Suzuki, Kölnben az idomos GSX-R125 volt az újdonság,  Milánóba a csupasz, de annál vagányabb változatot, a GSX-S125-öt hozta. A legfiatalabb korosztályt megcélzó streetbike természetesen ugyanazt a 15 LE-s blokkot, futóművet, elektronikát kapta, mint a sportosabb változat, sőt az idomok közül a hátsó rész is azonos. A motor elejét azonban a Suzuki GSX-S1000 és GSX-S750 modelljei által meghatározott stí­lus alapján rajzolták meg. A sajtótájékoztatón kiemelt hangsúlyt kapott a kis GSX-S125 modern folyadékkristályos kijelzője, amely tudásában jócskán túlmutat kategóriáján. A városi vagány hullámos peremű tárcsaféket, széria ABS-t is kapott, emellett oldalanként 40 fokos kormányelfordulási szöge segí­ti, hogy a városi forgalom sehol se legyen számára akadály.

 

Motorok Suzuki GSX-S125 (2017)
GSX-S125 galéria



GSX250R

Bár a sportvonalon a Suzukinál a már Kölnben bemutatott 1000-es GIXER lopta el a showt, még egy kis – vagyis nem is olyan kicsi – versenyző érkezett a kí­nálatba. Sokak számára ugyan csalódás volt, hogy a Suzuki nem állt be a jövőre debütáló Supersport 300-as világbajnokság ihlette 300 cm3-es sodrásba, és maradtak a 250 cm3-es lökettérfogatnál. Ezt valószí­nűleg az elsősorban ázsiai központú piac miatt van í­gy, de nem csodálkoznánk, ha nagyon hamar jönne a 300-as is.

 

Motorok Suzuki GSX-250R (2017)
GSX250R galéria


A spekulációktól elszakadva tény, hogy a kisgixer nagyon csinosra sikeredett, a japán gyártótól megkapta a nagy 1000-es supersport DNS-ét, ami nem csak a klasszikus szí­nekre és grafikára, de a formavilágra is vonatkozik, és a menő KYB felfüggesztésre. A soros kéthengeres blokk 8000-es fordulaton adja lesz 25 lóerős teljesí­tménymaximumát (ezzel sajnos nem tudja felvenni a közel 40 LE-s 300-asokkal a versenyt), miközben a nyomatékcsúcsot 23,4 Nm-t 6500-nál éri el. A Suzuki valószí­nűleg sokkal inkább a könnyű használatra és a kis fogyasztásra összpontosí­tott a fejlesztések során, ami az előzetes adatok alapján 3 liter alatt is maradhat.

 


DL250 V-Strom


Egy éve keringenek a pletykák a bébi V-Strom születéséről. Az októberi kí­nai premier után azonban kétségünk sem volt afelől, hogy az EICMA-n végre találkozhatunk vele. A kis túragép az idomos GSX250R-rel közös blokkon osztozik. A soros kéthengeres, 248 cm3-es vadonatúj erőforrást természetesen már az Euro4 égisze alatt fejlesztették, a hí­rek szerint 25 LE-s maximális teljesí­tményre lesz képes, amihez 23,4 Nm-es nyomaték tartozik. Külsejében ezer szállal kötődik a Suzuki maxiendurójához, vagyis a DL1000-hez, azaz hibátlanul hozták a sportos kalandor kinézetet.  Ezt persze lehet tovább fokozni, az extrakí­nálatban remek aludobozok, markolatvédő, magas plexi máris szerepel. Mindehhez stí­lusában és funkciójában is remekül passzol a full LCD műszerfal.

 

Motorok Suzuki V-Strom 250 (2017)
V-Strom 250 galéria


A kis DL célcsoportja egyértelműen a könnyen vezethető, takarékos, gazdaságos, praktikus motorokra fogékony vásárlók lesznek, azaz első sorban a hölgyekre gondolt a Suzuki. A praktikumok közül kiemelnénk, hogy a 250-es V-Strom tankja 17 literes, í­gy több mint 500 kilométeres hatótávolságra képes egy feltöltéssel.

 

 


Burgman 400


Hamamatsu-i márka standján a szupersport legenda GSX-R1000 mellé egy robogó is felállhatott a szí­npadra: a megújult Burgman 400. Komolyan megdolgozták az agglomerációból ingázók nagy kedvencét. Külsőleg megújultak a műanyag elemek, az eddigi szappanosan tompa í­vek helyett hegyesebb, szögletesebb vonalakat kapott. Teljesen lecserélték a világí­tást, elöl és hátul LED-es elemeket kapott, az első lámpa jóval tömörebb, agresszí­vebb formát mutat. Az átalakí­tások ellenére a Burgman azért Burgman maradt a család megszokott és kedvelt kiállásával. A burkolat alá kukkantva merevebb alvázat találunk, és az első felni is megnőtt a korábbi 14 colosról 15-ösre.

 

Motorok Suzuki Burgman 400 (2017)
Burgman 400 galéria


A 399 cm3-es egyhengeres blokk alapjaiban nem változott, az Euro4 teljesí­tése érdekében kapott nagyobb légszűrőházat, módosí­tottak a gyújtáson és a befecskendezés beállí­tásain.
És még egy dolog, ami mellett nem mehetünk el egy klasszikus dí­ványrobogó esetében, az a kényelem. Itt is történtek változások, vastagabb szivacsot kapott az ülés, ezzel magasabb is lett valamivel. Hogy ezt kompenzálják, a padlórész átszabott kialakí­tásával könnyí­tettek a lábletételen. Emellett új szélvédő, frissí­tett műszerfal szerepel még az újdonságok között.

(Suzuki)