Szép kerek modellpalettát állított össze 2017-re a Suzuki. A Kölnben bemutatott 8 modell (ami valójában öt modell és annak variánsai) után további 4 motor világpremierje zajlott Milánóban.
GSX-S125
Okosan leosztotta nyolcadliteres újdonságait a Suzuki, Kölnben az idomos GSX-R125 volt az újdonság, Milánóba a csupasz, de annál vagányabb változatot, a GSX-S125-öt hozta. A legfiatalabb korosztályt megcélzó streetbike természetesen ugyanazt a 15 LE-s blokkot, futóművet, elektronikát kapta, mint a sportosabb változat, sőt az idomok közül a hátsó rész is azonos. A motor elejét azonban a Suzuki GSX-S1000 és GSX-S750 modelljei által meghatározott stílus alapján rajzolták meg. A sajtótájékoztatón kiemelt hangsúlyt kapott a kis GSX-S125 modern folyadékkristályos kijelzője, amely tudásában jócskán túlmutat kategóriáján. A városi vagány hullámos peremű tárcsaféket, széria ABS-t is kapott, emellett oldalanként 40 fokos kormányelfordulási szöge segíti, hogy a városi forgalom sehol se legyen számára akadály.
GSX-S125 galéria |
GSX250R
Bár a sportvonalon a Suzukinál a már Kölnben bemutatott 1000-es GIXER lopta el a showt, még egy kis – vagyis nem is olyan kicsi – versenyző érkezett a kínálatba. Sokak számára ugyan csalódás volt, hogy a Suzuki nem állt be a jövőre debütáló Supersport 300-as világbajnokság ihlette 300 cm3-es sodrásba, és maradtak a 250 cm3-es lökettérfogatnál. Ezt valószínűleg az elsősorban ázsiai központú piac miatt van így, de nem csodálkoznánk, ha nagyon hamar jönne a 300-as is.
GSX250R galéria |
A spekulációktól elszakadva tény, hogy a kisgixer nagyon csinosra sikeredett, a japán gyártótól megkapta a nagy 1000-es supersport DNS-ét, ami nem csak a klasszikus színekre és grafikára, de a formavilágra is vonatkozik, és a menő KYB felfüggesztésre. A soros kéthengeres blokk 8000-es fordulaton adja lesz 25 lóerős teljesítménymaximumát (ezzel sajnos nem tudja felvenni a közel 40 LE-s 300-asokkal a versenyt), miközben a nyomatékcsúcsot 23,4 Nm-t 6500-nál éri el. A Suzuki valószínűleg sokkal inkább a könnyű használatra és a kis fogyasztásra összpontosított a fejlesztések során, ami az előzetes adatok alapján 3 liter alatt is maradhat.
DL250 V-Strom
Egy éve keringenek a pletykák a bébi V-Strom születéséről. Az októberi kínai premier után azonban kétségünk sem volt afelől, hogy az EICMA-n végre találkozhatunk vele. A kis túragép az idomos GSX250R-rel közös blokkon osztozik. A soros kéthengeres, 248 cm3-es vadonatúj erőforrást természetesen már az Euro4 égisze alatt fejlesztették, a hírek szerint 25 LE-s maximális teljesítményre lesz képes, amihez 23,4 Nm-es nyomaték tartozik. Külsejében ezer szállal kötődik a Suzuki maxiendurójához, vagyis a DL1000-hez, azaz hibátlanul hozták a sportos kalandor kinézetet. Ezt persze lehet tovább fokozni, az extrakínálatban remek aludobozok, markolatvédő, magas plexi máris szerepel. Mindehhez stílusában és funkciójában is remekül passzol a full LCD műszerfal.
V-Strom 250 galéria |
A kis DL célcsoportja egyértelműen a könnyen vezethető, takarékos, gazdaságos, praktikus motorokra fogékony vásárlók lesznek, azaz első sorban a hölgyekre gondolt a Suzuki. A praktikumok közül kiemelnénk, hogy a 250-es V-Strom tankja 17 literes, így több mint 500 kilométeres hatótávolságra képes egy feltöltéssel.
Burgman 400
Hamamatsu-i márka standján a szupersport legenda GSX-R1000 mellé egy robogó is felállhatott a színpadra: a megújult Burgman 400. Komolyan megdolgozták az agglomerációból ingázók nagy kedvencét. Külsőleg megújultak a műanyag elemek, az eddigi szappanosan tompa ívek helyett hegyesebb, szögletesebb vonalakat kapott. Teljesen lecserélték a világítást, elöl és hátul LED-es elemeket kapott, az első lámpa jóval tömörebb, agresszívebb formát mutat. Az átalakítások ellenére a Burgman azért Burgman maradt a család megszokott és kedvelt kiállásával. A burkolat alá kukkantva merevebb alvázat találunk, és az első felni is megnőtt a korábbi 14 colosról 15-ösre.
Burgman 400 galéria |
A 399 cm3-es egyhengeres blokk alapjaiban nem változott, az Euro4 teljesítése érdekében kapott nagyobb légszűrőházat, módosítottak a gyújtáson és a befecskendezés beállításain.
És még egy dolog, ami mellett nem mehetünk el egy klasszikus díványrobogó esetében, az a kényelem. Itt is történtek változások, vastagabb szivacsot kapott az ülés, ezzel magasabb is lett valamivel. Hogy ezt kompenzálják, a padlórész átszabott kialakításával könnyítettek a lábletételen. Emellett új szélvédő, frissített műszerfal szerepel még az újdonságok között.
(Suzuki)