Az öreg GS után szerettem volna valami nagyobb, kényelmesebb és gyorsabb bringát. Nem mintha a Suzi nem lett volna fürge, inkább a “legendákatakarokbirtokolni” kényszere vezetett. Elhatároztam, hogy nem hitelezek semmit, viszont a gyerek és tinédzserkori álmaimat megpróbálom valóra váltani.
Miközben ’90 körüli GSXR 1100-t kerestem sikertelenül mert mind
halott, szétszerelt vagy streetfighter, ráakadtam egy másik legendára
amit már 84-ben nyálcsorgatva néztem az országba került Motorrad
lapjain. Kawasaki GPZ 900 R Ninja. Az ország másik felén van, rossz a
fotó a neten de 91-es nagyobb fék, vastagabb teló, 17″ elsőkerék. A tulaj
szerint tuti a gép. Egy barátom autójával, tele optimizmussal és egy
úbaeső GSX 1100 EF valamint egy FZ 750 lehetőségével a tarsolyban
elindultunk. A bringa élőben is jól nézett ki, de egyenetlen volt az
alapjárat és nem ejtette a fordulatot. Ezzel jelentősen tudtam
csökkenteni a vételárat. Haza lábon, végig vigyorogva.
A GS is stabil
volt de ez egy másik dimenzió. Akkor (1984) mindenki csak nézett, hogy
mi ez! Sornégyes vizes blokk, oldalra tett vezérléssel amitől egyforma
hosszú tudott lenni minden szívócsonk,kiegyenlítő tengely(nem is
rezgett csak kicsit) 115 LE, a blokk teherviselő elem. Első körben a
karbit kicseréltem egy GPZ 1000 RX porlasztójára. ítfúvókázás után
nagyon jót tett a nyomatéknak a fogyasztás pedig 6-11 l között mozgott
terheléstől függően. A 11 l-hez azért húzni kellett . A futómű (és most
kérném a kedves olvasót, hogy felejtse el az R1-ket meg a modern
Gixereket stb) a magyar viszonyokhoz kemény volt. A mátrában jól
éreztem magam a zemplénben nem. A szűk kanyarokat nem szerette a hosszú
tengelytáv miatt, cserébe a stabilitás megingathatatlan volt még rossz
minőségű úon a végsebesség közelében is, ami óra szerint nekem 260km/h
volt ez reál értéken kb. 240. Szerintem nem rossz egy 16 éves vastól.
Én a plexit egy 5 cm-el magasabb utángyártottra cseréltem a kormányt
pedig mart alu távtartóval 2 cm-el megemeltem. így az én 185cm 95kg-os
alkatomhoz tökéletesen kényelmes volt, 500-700 km-es túrák probléma
nélkül bevállalhatóak voltak reggeltől estig. Persze a gyári állapot is
jó, csak szeretek farigcsálni. A karbi kopásából adódó hibán kivül nem
volt vele gond, a kerékcsapágyakat cseréltem de azt mindig szoktam. Az
órában harmincezer volt, ezt vagy elhiszem vagy nem. Viszont olajfogyás
nem volt mérhető, pedig azért terheltem ha lehetett. A használható
tartomány elég széles volt, 6000-től indult meg igazán de 3000-től már
lehetett haladni. A gyakori motorváltások miatt (az élet rövid legenda
pedig sok van) Kb. 9000 km-t mentem vele. Ha úgy lenne pénzem ahogy
nincs soha nem adtam volna el. Sajnos a történelmünkből adódóan a
nálunk lévő régebbi vasak elég mostoha bánásmódban részesültek. De a
behozatali láznak köszönhetően fel-fel bukkannak megkimélt kincsek. Ha
valaki erős ,megbízható,stabil,kényelmes túrázót keres,ami halad is az
egy jó állapotú Ninja melett ne menjen el szó nélkül.