Kawasaki GPZ 900 R Ninja – Olvasói teszt

Az öreg GS után szerettem volna valami nagyobb, kényelmesebb és gyorsabb bringát. Nem mintha a Suzi nem lett volna fürge, inkább a “legendákatakarokbirtokolni” kényszere vezetett. Elhatároztam, hogy nem hitelezek semmit, viszont a gyerek és tinédzserkori álmaimat megpróbálom valóra váltani.

    Miközben ’90 körüli GSXR 1100-t kerestem sikertelenül mert mind
halott, szétszerelt vagy streetfighter, ráakadtam egy másik legendára
amit már 84-ben nyálcsorgatva néztem az országba került Motorrad
lapjain. Kawasaki GPZ 900 R Ninja. Az ország másik felén van, rossz a
fotó a neten de 91-es nagyobb fék, vastagabb teló, 17″ elsőkerék. A tulaj
szerint tuti a gép. Egy barátom autójával, tele optimizmussal és egy
úbaeső  GSX 1100 EF valamint egy FZ 750 lehetőségével a tarsolyban
elindultunk. A bringa élőben is jól nézett ki, de egyenetlen volt az
alapjárat és nem ejtette a fordulatot. Ezzel jelentősen tudtam
csökkenteni a vételárat. Haza lábon, végig vigyorogva.

   

    A GS is stabil
volt de ez egy másik dimenzió. Akkor (1984) mindenki csak nézett, hogy
mi ez! Sornégyes vizes blokk, oldalra tett vezérléssel amitől egyforma
hosszú tudott lenni minden szí­vócsonk,kiegyenlí­tő tengely(nem is
rezgett csak kicsit) 115 LE, a blokk teherviselő elem. Első körben a
karbit kicseréltem egy GPZ 1000 RX porlasztójára. ítfúvókázás után
nagyon jót tett a nyomatéknak a fogyasztás pedig 6-11 l között mozgott
terheléstől függően. A 11 l-hez azért húzni kellett . A futómű (és most
kérném a kedves olvasót, hogy felejtse el az R1-ket meg a modern
Gixereket stb) a magyar viszonyokhoz kemény volt. A mátrában jól
éreztem magam a zemplénben nem. A szűk kanyarokat nem szerette a hosszú
tengelytáv miatt, cserébe a stabilitás megingathatatlan volt még  rossz
minőségű úon a végsebesség közelében is, ami óra szerint nekem 260km/h
volt ez reál értéken kb. 240. Szerintem nem rossz egy 16 éves vastól.
Én a plexit egy 5 cm-el magasabb utángyártottra cseréltem a kormányt
pedig mart alu távtartóval 2 cm-el megemeltem. így az én 185cm 95kg-os
alkatomhoz tökéletesen kényelmes volt, 500-700 km-es túrák probléma
nélkül bevállalhatóak voltak reggeltől estig. Persze a gyári állapot is
jó, csak szeretek farigcsálni. A karbi kopásából adódó hibán kivül  nem
volt vele gond, a kerékcsapágyakat cseréltem de azt mindig szoktam. Az
órában harmincezer volt, ezt vagy elhiszem vagy nem. Viszont olajfogyás
nem volt mérhető, pedig azért terheltem ha lehetett. A használható
tartomány elég széles volt, 6000-től indult meg igazán de 3000-től már
lehetett haladni. A gyakori motorváltások miatt (az élet rövid legenda
pedig sok van) Kb. 9000 km-t mentem vele. Ha úgy lenne pénzem ahogy
nincs soha nem adtam volna el. Sajnos a történelmünkből adódóan a
nálunk lévő régebbi vasak elég mostoha bánásmódban részesültek. De a
behozatali láznak köszönhetően fel-fel bukkannak megkimélt kincsek. Ha
valaki erős ,megbí­zható,stabil,kényelmes túrázót keres,ami halad is az
egy jó állapotú Ninja melett ne menjen el szó nélkül.