Pár évvel ezelőtt mikor megláttam ezt a típust, beleszerettem. Igaz csak 250 cm3, de V2-es szív dobog benne. A mindennapi motorozáshoz megfelelő méretű, kényelmesen kezelhető motort ismertem meg benne, ráadásul az ára is igencsak a pénztárcám méretéhez igazított. Ezután következett a feleségem meggyőzése, hogy erre a motorra nekünk valóban szükségünk van. Nem volt egyszerű, de háromévnyi alkudozás után 2008. július elején megvettem második motoromat. A feleségem meggyőzésben sokat segített a Motorrevü ezen típusról íródott pozitív tesztje is. Továbbá a tulajdonomban inmár 4 éve hibátlanul üzemelő szintén dél-koreai gyártású személygépkocsi is.
A motor formailag szerintem nagyon hasonlít a Honda VT 750C Shadow típushoz, ami számomra előny, mert az az igazi álom motorom, de ára miatt, egyelőre elérhetetlen. Jól ki van alakítva, mindenki nagyobbnak saccolja a valós méreteinél. Kényelmes pozícióban ülhetek rajta, akár hosszabb távon is a magam 180 centijével. Eddig két alkalommal volt lehetőségem 300 km-nyi utat egyben megtenni, hála a relatív nagy tankméretnek /14 liter/ és a kis fogyasztásnak /erre később visszatérek/, kényelmes üléspárnának, nem kellett megállni ú közben. Megjegyzem, ez lehet a kényelmes ülésnek a maximális határa, mivel sógorom a maga 190 centijével már panaszkodik rá, hogy közel a lábtartó, és a kormány, kényelmetlenül ül rajta. így a motor inkább kisebb termethez lett igazítva. A tömege gyárilag 167 kg, ami a relatíve hosszú tengelytávhoz képest is könnyű kezelhetőséget ad. Kategóriájához mértem nagyon könnyen fordul, jól dönthető, vigyázni is kell rá, mert könnyen leér a lábtartó. így dugóban, kocsisorok közt gyorsan lehet vele manőverezni. Kétszemélyes használatról még nem tudok nyilatkozni, mert eddig egyedül használtam. A hátsó rugó több fokozatban állítható, így lehet kényelemre hangolni, sajnos az első villa nem állítható, nekem egy kicsit kemény a rúgózása, cserében viszont nagyon pontosan irányítható a motor a kanyarokban.
A motor V2-es kis méretéhez képes erős. A gyári adatok szerint 29 Le/10.000 ford/min illetve 23 nm/7500 ford/min. Ezekből az adatokból is kitűnik, hogy nem chopperhez, cruiserhez lett az erőforrás tervezve. Eredetileg az erőforrás a GT 250 Naked Bike típusban kezdte pályafutását. Karakterisztikáját tekintve oda is illik. Ennek ellenére tapasztalataim szerint 2500 fordulattól már terhelhető, igaz kirobbanó dinamikára ne számítsunk, a mindennapi forgalmi ritmussal jól tudjuk tartani a lépést. 4500-4800-as fordulaton V2 konstrukcióhoz szokatlan módon megtorpan egy kicsit, 5000 fordulatnál megremegteti egy kicsit a lábtartót, majd úgy 5200 fordulatnál életmagra kap onnan pörgethető ki akár 10.000 fordulat fölé is. Ahol méretét meghazudtoló dinamikát tanúsít a kis GV. Mindennapi használatban teljesen fölösleges 6000 fordulat fölé kergetni a motort, ezen fordulatszámon már 90 km/h-val közlekedek, így nem vagyok a trafira sem veszélyes. Fogyasztása a közösen megtett 1700 km alatt örvendetesen alacsonyan alakult ki. Az első 500 km-n 3,55 liter volt az átlag. Azóta hosszabb úon betartva a sebesség határokat, gázt normálisan kezelve kerek 3 litert mértem, munkába való ingázáskor 3,3 litert. Szerintem ezek az adatok nagyon elfogadhatók. Ezek pontos adatok, mivel tankolás alapján a fogyasztást otthon excel táblában vezetem.
A motor hangja igen csak visszafogott. Åszintén inkább ciripel, de ez a betudható a kis köbcentinek, meg a magas fordulatszámnak. Ami szerintem csúnya a motoron az a kályhacső vastagságú kipufogódob. Szóval a korábbi porlasztós változat dupla kipufogója sokkal szebb volt. Márkakereskedői indoklás szerint az Euro3 normát így bírta teljesíteni a gyár. Elektronikus befecskendezés, lambda szonda, és brutális méretű kipufogódob. Apropó lambda szonda. Elég szerencsétlen az elhelyezése. Gyakorlatilag védőburok nélkül, jól látható helyre, a kipufogódob kezdetéhez van felszerelve. Igen csak sérülékeny helyre. Nem odafigyelve akár lábbal is meg lehet rúgni. Illetve a vezetékét akár poénból is le lehet vágni, ezzel nem kis fejfájást okozva a tulajdonosának. Szerintem vagy egy óvottabb helyre kellett volna tenni, vagy normális burkolattal kellett volna ellátni ezt az alkatrészt. Itt is és még pár helyen tetten érhető az olcsóságra törekvés, ami némileg ront az összképen.
A műszerfal a Naked Bike verzióról érkezett egy az egyben. Nem chopperes, viszont informatív. A benzinszintmérő teljesen üres állásakor még két liter üzemanyaggal lehet gazdálkodni, tehát nem kell kétségbe esni. Elektronikus benzinbefecskendezés további pozitív hozadéka, hogy nincs benzincsap. így azt reggelenként nem felejtem el kinyitni.
A motor fékjei közül a hátsó dobfék teszi a dolgát, szinte többet nem is lehet elmondani róla. Az első fék hatékonyan lassít, amíg nem melegszik be. Onnantól hallat nyikorgó hangokat, majd kezd romlani a hatásfoka. Ezt ellensúlyozza a hatékony motorfék. Normál tempónál, előre látó vezetési stílussal olyan jól megfogja a kis motort, hogy az üzemi fék rendszert szinte csak megálláshoz kell használnom. Ennek ellenére jó lenne, ha az első fék nem volna ilyen fáradékony.
Pakolhatóságról annyit, hogy gyakorlatilag gyárilag nulla. Ez a kategória sajátossága is. Ajánlatos kéznél tartani egy hátizsákot, amiben elférnek a kötelező tartozékok /elsősegély csomag stb/. Igaz az ülés alatt van egy tároló lyuk, de oda csak két szerszám fér be, amit gyárilag mellékeltek a motorhoz. így aki túrákat tervez vele annak melegen ajánlott oldaltáskák beszerzése. Én egyelőre maradok a hátizsákos verziónál, majd jövőre kap a motor oldaltáskákat.
írói vélemény:
Összességében az eddig szerzett tapasztalataim alapján nagyon meg vagyok elégedve a kis GV-vel. Szép, kényelmes, gazdaságos a fenntarthatósága. Remélem sok évig jól fog szolgálni. Kezdőknek, újrakezdőknek ideális motor. Nagyon várom a jövő évet, hogy egy teljes szezont végig motorozhassak vele. Egy mondatban összefoglalva: látványos cruiser, kényelmes túrázós génekkel beoltva.
Pro:
- Kényelem
- Látvány
- Gazdaságosság /üzemanyag fogyasztásban, fenntarthatóságban/
- Motorfék
- Kiegészítők árszínvonala
Kontra:
- Lamda szonda rossz elhelyezése
- Fáradásra hajlamos első fék.