Ahogy megérkezett a nyár, a Honda rögtön bemutatta legújabb motorját, a VTR250-et. Az alapkoncepciót a 1982-ben bemutatott VT250F-től örökölte az újdonság, vagyis marad a V2-es blokk.
Régóta panaszkodunk már, hogy a 250-es kategória egyre csak szűkül, és gyakorlatilag már csak néhány gyártó rendelkezik igazi belépő modellel. Néhány éve ugyan a Honda megpróbálta betölteni ezt az űrt a CBF250 és CBF500 modellekkel, de nem sokáig maradtak a kínálatban ezek a motorok az Euro3-as környezetvédelmi normák bevezetése miatt. ím úgy tűnik, a Honda nem akar beletörődni abba, hogy a legkisebb motorjai már nem kimondott kezdőmotorok.
A Honda VTR250 mostanában divatos, térhálós acélcső vázat kapott – mint ahogyan pl. a Suzuki Gladius is. A blokk alapkoncepciója nem új keletű, a kéthengeres V motor 1982-ben látott napvilágot, mostanra üzemanyag-befecskendezést és katalizátort is kapott, így teljesíti az Euro3-as követelményeket.
30 LE-s teljesítménye pontosan a 250-es kategória átlaga, amelyet 10500-nál ad le a motor, de nem ez is a fontos, hanem a kezelhetőség, amelyről majd az első tesztek után tudunk véleményt mondani. A VTR250 161 kg menetkész tömege, 64,7 fokos villaszöge és masszív első villái mindenesetre biztatónak tűnnek. Az pedig, hogy a Hondának újra van 250 cm3-es naked bike-ja egyenesen örvendetes.