Honda VTR250 – Az újjáéledt 250 cm3

Ahogy megérkezett a nyár, a Honda rögtön bemutatta legújabb motorját, a VTR250-et. Az alapkoncepciót a 1982-ben bemutatott VT250F-től örökölte az újdonság, vagyis marad a V2-es blokk.

Régóta panaszkodunk már, hogy a 250-es kategória egyre csak szűkül, és gyakorlatilag már csak néhány gyártó rendelkezik igazi belépő modellel. Néhány éve ugyan a Honda megpróbálta betölteni ezt az űrt a CBF250 és CBF500 modellekkel, de nem sokáig maradtak a kí­nálatban ezek a motorok az Euro3-as környezetvédelmi normák bevezetése miatt. ím úgy tűnik, a Honda nem akar beletörődni abba, hogy a legkisebb motorjai már nem kimondott kezdőmotorok.

Honda VTR250

Térhálós acél váz V2-es motorblokk

A Honda VTR250 mostanában divatos, térhálós acélcső vázat kapott – mint ahogyan pl. a Suzuki Gladius is. A blokk alapkoncepciója nem új keletű, a kéthengeres V motor 1982-ben látott napvilágot, mostanra üzemanyag-befecskendezést és katalizátort is kapott, í­gy teljesí­ti az Euro3-as követelményeket.

Honda VTR250

A legújabb 250 cm3-es Honda

30 LE-s teljesí­tménye pontosan a 250-es kategória átlaga, amelyet 10500-nál ad le a motor, de nem ez is a fontos, hanem a kezelhetőség, amelyről majd az első tesztek után tudunk véleményt mondani. A VTR250 161 kg menetkész tömege, 64,7 fokos villaszöge és masszí­v első villái mindenesetre biztatónak tűnnek. Az pedig, hogy a Hondának újra van 250 cm3-es naked bike-ja egyenesen örvendetes.