Még most is alig talál legyőzőre, bemutatásakor pedig a világ leggyorsabbjaként tartották számon. Az XX a kilencvenes évek egyik legfényesebb csillaga, egy igazi hipersportmotor, annak minden előnyével és hátrányával.
Sokszor hallani, hogy nem minden a sebesség, ami nagyjából úgy hangzik, mint amit az első helytől lefelé emlegetnek sporteseményeken: nem a győzelem, hanem a részvétel a fontos. Tudjuk, tudjuk… ez így is van, de azért azzal senki nem vitatkozik, hogy nyerni a legjobb. A motorkerékpárok világában pedig a diadal az erkölcsi elismerés mellett kőkemény reklámértékkel is bír. Ha valaki elmondhatja magáról, hogy GP-bajnok, enduróbajnok, vagy akármilyen bajnok utcai motort árul, azt a riválisoknál nagyobb hájp veszi körül, amely ez esetben több vásárlót, tehát több pénzt jelent.
így volt ez a múlt évezred vége felé is, amikor a Honda CBR1000F-nek kellett volna felvenni a harcot a Kawasakikkal a leggyorsabb sorozatgyártott motornak járó címért. Azonban ez a modellfrissítések és a tekintélyesre hizlalt teljesítmény ellenére sem jött össze. így a Hondánál a kilencvenes évek elején elhatározták, hogy teljesen új alapokról indulva megalkotnak egy olyan modellt, amely végre letaszítja a trónról a Kawát. Ekkor született meg a CBR1100XX. Elődjénél jóval könnyebb és erősebb volt, ami meg is hozta a kívánt eredményt. A Super Blackbird névre keresztelt újdonságnak végre sikerült megdönteni a ZZR1100-as rekordját és felállni a dobogó legfelső fokára…
A teljes tesztet a Motorrevü 2015/10-es számában olvashatja!
Előfizetői akcióinkról ezen a linken tájékozódhat