Frissülhet a Honda klasszikusa

í“vatosan nyúlnak a CB1100-ashoz

A Honda közzétette, hogy milyen járműveket tervez kiállí­tani a januárban esedékes Tokiói Autószalonon. Ahogyan az sejthető rengeteg autót visz a japán gyártó, azonban akad köztük néhány motorkerékpár is. Sok meglepetésre nem érdemes számí­tani, hiszen a muní­ció gyakorlatilag teljes egészében el lett pufogtatva az ősz folyamán.

 

Legnagyobb attrakcióként ott lesz az új Africa Twin, és az utcai MotoGP motor, az RC213V-S. Mellettük a Firebalde SP és a VFR800X is felsorakozik a standon. Azonban érdekességként ott szerepel a felsorolásban a Concept CB, amit októberben a Tokio Motorkiállí­tás keretében mutatott be a Honda. Ez a tanulmány az egyetlen, ami az akkor kiállí­tott koncepciók közül eljut a januári seregszemlére. Ez pedig természetesen pletykák egész sorozatát indí­totta el. Hiszen, ha máshol is kiállí­tja a vállalat, akkor valószí­nűleg erősen fontolgatja a sorozatgyártását.

 

Honda Concept CB

 

A Concept CB lényegében a CB1100-es következő generációjának tekinthető. Bár a fényképet elnézve nehezen észrevehetők a különbségek, azért érdemes elveszni a részletekben. Változott például a tank, újak az alumí­nium-hatású oldal borí­tások, megújult a légszűrőház burkolata és a nyereg, valamint a lábtartó is eltér az eredetitől. Több króm került az első fényszóróra és a műszerfalra, illetve átdolgozták a váznyúlványt is.

 

A váz központi része és a motor azonban érintetlen maradt. Utóbbi oka, hogy a sornégyes léghűtéses már eddigi is teljesí­tette az Euro4-es emissziós előí­rásokat.

 

Hogy valóban sorozatgyártásba kerül-e az új Concept CB-ből kifejlődő CB1100-as, az még a jövő zenéje. Az mindenesetre biztos, hogy sokáig nem lehet húzni a felfrissí­tését, mert az ilyen klasszikus stí­lusú modellek piacán is igen erős a harc, amit csak tovább fokozott a Triumph a Bonneville-család legújabb, folyadékhűtéses szériájával.