Az első lépés – Safety-Hungary bevezető szint

Egy rövid kör a haver motorjával – kevés ahhoz, hogy valaki felmérje,
mennyire élvezi, szereti a dolgot, és mennyi időt kell beleölnie, de
bőven elegendő egy kis figyelmetlenségre, hogy lezúzza a kölcsöngép
egyik oldalát.

Az „eljátszottam a motorozás gondolatával” és a „jelentkeztem letenni a jogosí­tványt” között történnek dolgok, szerencsétlenebb esetben ide ékelődik be a „vettem egy ezres sportmotort”, ideális esetben pedig az „elmentem ellenőrzött körülmények között kipróbálni, hogy tetszik-e nekem”. Ez utóbbiról lesz most szó, mert van rá mód.

Az instruktorok megmutatják a helyes

testtartást


Ismerkedés a motorkerékpárral – a Safety-Hungary bevezető szintje azoknak szól, akik korábban még nem ültek motoron, nincs jogosí­tványuk, és eddig csak külső szemlélők voltak, akik abszolú a nulláról indulnak, nem tudják, hol a kuplung és hogyan kell váltani.

A motor felállí­tása már bevezető szinten is a tananyag része

Aki tud biciklizni, elmúlt tizennégy éves, jelentkezhet a képzésre – a 18 év alattiaknál viszont kötelező a szülői felügyelet.

Az első délelőtt az elméleti alapok megszerzéséről szól. Milyen a motorkerékpár, melyik kezelőszerv hol található – egyfajta általános áttekintés, ami nélkül nem lehet belekezdeni. Csak ez után lehet felülni a kifejezetten erre a célra felkészí­tett 125-ös és 250-es motorokra. Első körben elindulni és megállni tanulnak meg résztvevők, utána jön a kanyarodás és a szlalom. A jogosí­tványszerzésnél a rutinpályán valahogyan végig kell menni, de a módszer az, hogy oldd meg. Itt megmutatják, hogy mitől lassul jobban a motor, mire való az első és hátsó fék, mi segí­t a motorkerékpár irányí­tásában – egyszóval tudatossá teszik a motorozást.

Először csak elindulás és megállás, majd jönnek a kanyarok

A Safety-Hungary tananyaga utcai motorozásra optimalizált képzés, ez a bevezető szintnél sincs másként. Emiatt eltér a jogosí­tványhoz szükséges tanulnivalótól, itt nincs forgalom, nem foglalkoznak a KRESZ-szel, mert ez kizárólag a motorkezelésről szól – ami meg fog térülni, ugyanis később jobban tud figyelni a feladatokra és a forgalomra.

A bevezető szintben az idei újí­tás, hogy télen is lehet rá jelentkezni, hiszen fedett pályán nincs kényszerszünet, mint a motoros iskoláknál. Ez különösen jó, ha valaki pont a téli holtszezon miatt csúsztatta a rutint tavaszra, vagy már most el akarja kezdeni – mindenképpen lerövidí­ti a jogosí­tvány megszerzéséhez szükséges időt.

A forgalomszimulátor a nap végén kerül elő

A Safety-Hungary többi képzéséhez hasonlóan itt is mindenkivel külön foglalkoznak az instruktorok, és a tematikát mindig személyhez igazí­tják. Ha szükséges, könnyí­tenek, vagy egyre nehezebb feladatokat találnak ki – volt már rá példa, hogy valaki a kurzus végére ötszáz köbcentis motorral hajtotta végre a feladatokat.