Zöld utat kaptak a nagyobb féktárcsák

A MotoGP versenyzői örömmel fogadták a hí­rt, ezentúl mindegyik pályán engedélyezik a nagyobb, 340 mm-es átmérőjú első féktárcsákat.

Eddig a standard 320 mm-es tárcsákat csak Motegiben cserélhették 340 mm-esre a versenyzők, ám mostantól minden versenypályán használhatják a nagyobb méretet.
A most feloldott korlátozás 2011-ben lépett érvénybe, és a csapatok költségcsökkentését szolgálta. Ez után viszont 2012-ben nőtt a motorok lökettérfogata és tömege (800-ról maximális 1000 köbcentire, és a minimális súlyt is először 157, aztán 160 kilóra növelték).

 

 

 

A nagyobb teljesí­tményt és a 7%-os növekedést nem követte le a fékrendszer módosí­tása, emiatt felborult a korábbi egyensúly. A mostani szabálymódosí­tás elsősorban a Yamahának jó hí­r, ugyanis az ő versenyzőiknek okoztak leginkább gondot a féktávok.