Yamaha YZF-R6 – Kicsiben is nagy

A végletekig eltérí´ a tesztelí´k véleménye a Yamaha R6-osról. Voltak, akik a sárga földig lehordták a hiányosságaiért, mások az egekig dicsérték és rekordköröket mentek vele.

Mivel a mérési eredmények is jelentí´s eltéréseket mutattak, egyértelmû volt, hogy az elsí´ példányok miní´sége között igen nagy a szórás. Azóta a gyár a felrótt panaszok többségére reagált, a Yamaha Hungária pedig a rendelkezésünkre bocsátott egy ilyen gépet, hogy magunk is véleményt alkothassunk a márka új élsportolójáról.


Mintha egy sokkal kisebb motorról lenne szó, olyan kompaktak az R6-os méretei, és az oldaltámaszról egyenesbe billentve sokkal könnyebbnek hat, mint gondolnánk. Annak ellenére, hogy a nagyobbra ní´tt pilótáknak igencsak össze kell kuporodniuk rajta, az üléspozí­ció még városi forgalomban sem kényelmetlen. Az viszont igencsak kellemetlen, hogy nem lehet kihasználni a kormány elfordí­tási szögét, mert éppen úgy ül az ember, hogy ilyenkor nekiütközik csuklójával a tank elülsí´ szélének.

ím ahogy elhagyjuk a várost és kiérünk a kanyargós országúra, gyorsan megfeledkezünk errí´l. Hihetetlenül fordulékony a kompakt 600-as, szinte magától veszi a kanyarokat, de épp ezért folyamatos koncentrációt követel, mert a legkisebb rántás a kormányon máris irányváltoztatással jár. A forró temparamentumot még csak fokozza az erí´forrás. Az úgyszólván teljesen rezgésmentes gördülése mellett már 4000-es fordulattól erí´teljesen tol, az öt számjegyû fordulatokon meg szinte felrobban.

Az elsí´ két sebességfokozatban minden kormányrángatás nélkül felkapja az elsí´ kerekét, ha tí­zezernél rárántjuk a gázt. Különösen jó erí´ben volt a tesztpéldányunk, a MOTORRAD fékpadja nem kevesebb, mint 114 lóerí´t igazolt neki, és 258-as végsebessége is több mint elismerésre méltó. Pörgí´s, spontán természetéhez viszont nem igazán illik, hogy a gyors iram mellett kanyarban sokáig toló üzemmódban haladva a gázadásnál kicsit késleltetett  a reakció. Az elsí´ példányok nagy hiányosságának, az akadozó váltónak nyoma sem volt tesztgépünkön; precí­zen és pontosan kapcsolódtak a sebességfokozatok.

A kompromisszum nélküli politika célja az R6 esetében a 600-as szupersport versenyeken való gyí´zelem. A ob-nyitón láttuk: sikerhez vezetett.