Yamaha R3: Három henger vagy 300 köbcenti?

A Yamaha bejegyeztette az YZF-R3 és az R3 neveket. Na de milyen motorra számí­tsunk?

Két teória van, kezdjük az elsővel, ami nyilván mindenkinek jobban fog tetszeni:
A Yamaha MT-09 bemutatása után nyilvánvaló volt, hogy ennyire jó motorról és vázról biztosan le fognak még húzni bőröket – a fejlesztési költségek nem is nagyon térülhetnének meg másként.
Az első menetpróbák után mindenkiben felmerült, hogy ezekből az alapokból mennyire jó sportmotort lehetne épí­teni – valószí­nűleg a Yamahánál akkor már réges régen tervezőasztalon volt a projekt.
Az YZF-R1 és az YZF-R6 mellé fog érkezni az új háromhengeres modell, ami bizonyos szempontból be fog ékelődni a két, már meglévő modell közé. Az R1-gyel csúcsteljesí­tmény szempontjából nem fogja tudni felvenni a versenyt, ugyanakkor az R6-nak már lesz mitől tartania. Bár a háromhengeres nem fog megfelelni a versenykií­rásoknak, az utcai és az átlagos pályamotoros könnyen az újdonságot választhatja, hiszen tömegben és teljesí­tményben nagyjából ugyanott lesz, mint a hatszázas, de a nyomatéka és a karakterisztikája sokkal de sokkal kedvezőbb lesz.

És most jöjjön a másik forgatókönyv, ami jóval valószí­nűbb:
A Yamaha R3 a Kawasaki Ninja 300 ellenfele lesz, és a három nem hengerek számára, hanem a köbcentire fog utalni – ahogyan ez az YZF sorozatnál eddig is történt. Ugyanis a japán gyártónak az európai és észak-amerikai piacon a YZF-R125 és az R6 között nincs semmilyen sportmotorja, 250-es csak a távol-keleten érhető el.

Önnek melyik tetszene jobban?