Yamaha Jog Aprio – Társ a hétköznapokra

Elí´zí´ tesztrobogónk szomorú végérí´l – ellopták – korábban már beszámoltunk olvasóinknak. Hiánya érzékenyen érintett bennünket, és nemcsak az elveszett 5000 tesztkilométer miatt.

Ez a kis jármû a mobilitás olyan fokát kí­nálta nekünk, amit az udvaron várakozó legragyogóbb tesztautók egyike sem. Ha a belvárosban rendezett sajtótájékoztató volt az úi cél, mi mentesültünk a parkolási gondoktól, és ha gyorsan kellett filmeket hozni-vinni, minket nem akasztott meg a csúcsforgalmi dugó. Leszállva róla ugyancsak könnyebben mozgatható, mint a nagyobb motorkerékpárok. De vajon menynyire tartós (reméljük nem lopják el) és menynyibe kerül az üzemben tartása?


E kérdésekre ad majd választ mostani – újra indí­tott – tartós tesztünk, amelyhez a Motorország biztosí­totta a jármûvet. A Yamaha Jog Aprio kilométer-számlálója 9025 kilométert mutatott az átvétel idí´pontjában. Nemcsak a kilométer-számláló árulkodott arról, hogy ez a 190 000 Ft értékû gép nem éppen vadiúj darab.

Az idomokon számos kisebb-nagyobb karc árulkodott a korábbi, nem éppen kí­méletes használatról, és erre utalt a szakadt ülésborí­tás és a hiányzó mûanyag kiegészí­tí´ is. Az akkumulátor már olyannyira elhasználódott, hogy a kismotor csupán berúgókarral indí­tható, igaz az elsí´ kí­sérlet mindig eredményes. Innen kezdve a kis jármû száll, mint a szél.

Bár a menetkomfort viszonylagos a gyenge elsí´ és az alig csillapí­tott hátsó rugózás miatt, de nem kell várakoznunk sem dugóban, sem megállóban. Ráadásul a kis robogó olyan szolgáltatást is nyújt, amilyet egyetlen nagymotor sem. A csomagok elhelyezésére még a hiányzó hátsó csomagtartó nélkül is számos és bí´séges hely kí­nálkozik. Ami hiányzik (de pótolható) a visszapillantó tükör, enélkül a sûrû és agresszí­v forgalomban állandóan tekergetni kell a fejkünket.

Most hideg napok következnek, s ilyenkor kevésbé kellemes a nyeregben csücsülni. Sebaj, rendületlenül fogyasztjuk tovább a kilométereket, hogy aztán megoszthassuk tapasztalatainkat önökkel.