Vissza a gyökerekhez: óriási húzásra készül a Kawasaki

Legendás név éledhet újjá

A legfrissebb információk szerint a Kawasaki lefoglalta a Z900RS nevet, ami eredetileg a vállalat egyik legismertebb modelljéhez, a Z1-eshez volt köthető. Maga a levédés sajnos túl sok extra adatot nem közöl, mindössze annyi tudható, hogy „motorkerékpárhoz és alkatrészekhez” tervezi használni a vállalat.

 

A Z900 annak idején egyike volt annak a néhány névnek, amikkel a Kawasaki a Z1-est árulta. A 903 köbcentiméteres, négyütemű, két felülfekvő vezérműtengelyes, soros négyhengeressel szerelt modell 1972-ben landolt a kereskedésekben és a szóban forgó név mellett futott még 900 S4 és KZ900 logó alatt is. Gyártását 1977-ben fejezték be, amikor megérkezett utódja, a Z1000-es.

 

Motorok Kawasaki Z900 - 1972
82 lóerő lakozott az eredeti Z900-asban – galéria


Egyes vélemények szerinte a mostani levédéssel a Kawasaki csak még jobban be szeretné biztosí­tani magát, nehogy valamelyik riválisa előálljon egy ilyen nevű modellel. Ugyanakkor jóval valószí­nűbbnek tűnik, hogy egy klasszikus stí­lusú roadster tetőaláhozását fontolgatják, amit az „RS” utótaggal különböztetnének meg a két jelenlegi, inkább agresszí­vnek nevezhető nakedtől, a Z800-tól és a Z1000-től.

 

Igaz, hogy a Kawasaki kí­nálatát átfutva már most is láthatunk retró megjelenésű modellt, a W800-ast. De, ha bí­zhatunk abban, hogy a gyártó hű marad az eredeti Z900-ashoz, akkor kettő helyett négyhengeresnek kell lennie az újdonságnak.