Világhí­rű innovációval taroltak a magyar motorépí­tő fiatalok

Tegnap tartotta sajtótájékoztatóját Budapesten a 2016-os MotoStudent egyetlen hazai csapata, a kecskeméti KEFO MotoStudent. A Pallasz Athéné Egyetem mérnökhallgatói büszkén számoltak be sajátfejlesztésű motorkerékpárjukkal elért kiváló eredményeikről.

 

Motorok Versenymotorok KEFO MotoStudent
Kattintson a képre a galériához!


A négynapos spanyolországi megmérettetés statikus és dinamikus próbatételei között többek között olyan elemek szerepeltek, mint a gymkhana, a fékteszt, vagy éppen a jármű függőleges terhelése 2500 N erővel. A verseny összetettségét jellemzi, hogy a csapatoknak még egy komplett gyártási tervet is prezentálniuk kellett a motorok mellé.

 

A tizenegy hallgatóval és egy oktatóval felálló magyarok legfőbb innovációja a világújdonságnak számí­tó vázkonstrukciójuk, amiben a szokásos anyagok helyett alumí­niumhab/szénszövet kompozit található. Ez a keverék 5,4-szer könnyebb a tiszta alumí­niumnál.

 

Motorok Versenymotorok KEFO MotoStudent

Alumí­niumhab/szénszövet kompozit váz

 

A versennyel kapcsolatos részletes beszámolónkat keressék a Motorrevü 2016/11-es számában!


Mindezeken kí­vül tegnap arra is fény derült, hogy a két év múlva esedékes, következő MotoStudentre közösen készülnek majd a világ egyik legnagyobb napelemes autóversenyén harmadik helyezést elért MegaLux készí­tőivel, akik amúgy szintén kecskemétiek.

 

Ha tehát minden a terv szerint alakul, akkor a 2018-ban már elektromos meghajtású magyar motornak szurkolhatunk!