Tegnap tartotta sajtótájékoztatóját Budapesten a 2016-os MotoStudent egyetlen hazai csapata, a kecskeméti KEFO MotoStudent. A Pallasz Athéné Egyetem mérnökhallgatói büszkén számoltak be sajátfejlesztésű motorkerékpárjukkal elért kiváló eredményeikről.
Kattintson a képre a galériához! |
A négynapos spanyolországi megmérettetés statikus és dinamikus próbatételei között többek között olyan elemek szerepeltek, mint a gymkhana, a fékteszt, vagy éppen a jármű függőleges terhelése 2500 N erővel. A verseny összetettségét jellemzi, hogy a csapatoknak még egy komplett gyártási tervet is prezentálniuk kellett a motorok mellé.
A tizenegy hallgatóval és egy oktatóval felálló magyarok legfőbb innovációja a világújdonságnak számító vázkonstrukciójuk, amiben a szokásos anyagok helyett alumíniumhab/szénszövet kompozit található. Ez a keverék 5,4-szer könnyebb a tiszta alumíniumnál.
Alumíniumhab/szénszövet kompozit váz
A versennyel kapcsolatos részletes beszámolónkat keressék a Motorrevü 2016/11-es számában!
Mindezeken kívül tegnap arra is fény derült, hogy a két év múlva esedékes, következő MotoStudentre közösen készülnek majd a világ egyik legnagyobb napelemes autóversenyén harmadik helyezést elért MegaLux készítőivel, akik amúgy szintén kecskemétiek.
Ha tehát minden a terv szerint alakul, akkor a 2018-ban már elektromos meghajtású magyar motornak szurkolhatunk!