Változó szelepvezérlést kap a Multistrada

Elképzelhető, hogy a 1299 Panigale is ugyanezt a blokkot kapja meg. Ebben az esetben a térhálós váztól is búcsúzhatunk.

A Ducati 2015-re teljesen megújí­tja a sikeres sport-túra-enduróját, és erről folyamatosan szivárogtat részleteket. A november elején zajló EICMA-n fogják leleplezni, de addig is cseppenként jönnek a részletek.

Jelenleg úgy tűnik, hogy arányaiban, hasonló lesz a mostanihoz, az alapkarakterhez nem nyúlnak, de dizájn-megoldásait a frissí­tik – az új Monster és a Panigale stí­lusa köszönhet vissza bizonyos elemeken.
Az egyelőre még kérdés, hogy elhagyják-e a térhálós vázat – az viszont már nagyjából biztosnak tűnik, hogy a a Testastretta 11° blokkot változó szelepvezérléssel egészí­tik ki.

 

 

 

Nem a Ducati lenne az első motorgyártó, aki ezt a megoldást hí­vja segí­tségül: ezen a téren a legnagyobb tapasztalata a Hondának van, akik a VFR800-zal kí­sérleteztek először – bár eleinte elég éles volt a vezérlés váltása, azóta sokat finomí­tottak rajta.

Műszakilag mindenképpen érdekes, hogyan házasí­tják össze a változó szelepvezérlést a Desmodromic rendszerükkel, illetve ez mennyire bonyolí­tja tovább a hengerfejet. Illetve kí­váncsian várjuk, hogy milyen teljesí­tmény indokolja ezt – milyen adathoz kevés magában az 1200 köbcentis kéthengeres blokk?

Még be sem mutatott modellekkel kapcsolatos találgatások koránt sem állnak szilárd alapokon, ám feltételezhetjük, hogy az új blokkot nem kizárólag a Multistradának fejlesztették – nemrég ugyanis kiszivárgott pár kép egy sportmotorról, amin a 1299 Panigale felirat volt látható. Ha pedig egy motort, még ha csak szűk körben is, de mutogatnak, akkor az már jó eséllyel nagyon-nagyon közel van a szériagyártáshoz…