Változások a Suzukinál is

A gazdasági válság, a sikerek hiánya, valamint a főszponzor valószí­nűsí­thető kiválása miatt a Suzuki is átrendezi a 2009-es MotoGP programját. A Suzuki ugyan valószí­nűleg a Kawasakival ellentétben nem vonul ki, azonban drasztikus változások várhatóak a csapat háza táján.

    Amikor december végén az első pletykák elterjedtek a Kawasaki kivonulásáról, a Suzukival kapcsolatban is hasonló szóbeszédek láttak napvilágot. Főleg amiatt, hogy a rali vb-ből december 15-én már kiszállt a Suzuki. Ezt követően aztán valamennyire lenyugodtak a kedélyek. Loris Capirossi menedzsere Carlo Pernat bejelentette, hogy a Suzuki biztos nem hagyja el a MotoGP-t. Mí­g az angliai székhelyű MotoGP csapat hasonló üzenetet kapott Japánból. Ennek ellenére mégis nyugtalanság és bizonytalanság uralkodik a Suzuki körül. Hiszen nem igazán megnyugtató hí­rek terjedtek el a Suzukival kapcsolatban az elmúlt napokban. Az pedig tény, hogy a Suzuki tesztcsapatának a január végi ausztráliai tesztjét törölték, mí­g az alakulat főszponzora, az angol RIZLA+ még mindig nem í­rta alá a szerződését!

    A Suzukival kapcsolatban több hivatalosan meg nem erősí­tett hí­r látott napvilágot. A pilóták, az olasz Capirossi és az ausztrál Chris Vermeulen fizetését 30 százalékkal csökkentették. A külső szaktanácsadó cégekkel pedig megszakí­totta az együttműködést a Suzuki. Ezeknek a szóbeszédeknek lehet alapjuk, hiszen maga a MotoGP csapat vezetője, Paul Denning közölte, hogy várhatóak költségcsökkentő intézkedések. Amelyek azonban a legnagyobb valószí­nűség szerint minden MotoGP alakulatnál megtörténnek idén. Két dolog viszont még inkább aggodalomra adhat okot a Suzukival kapcsolatban, hiszen ezek különösen veszélyeztethetik a Suzuki jövőjét a MotoGP-ben. Egyes források már tényként közölték, hogy az angol dohányipari óriás, a RIZLA+, amely 2006 óta a főszponzora a Suzukinak, nem hosszabbí­totta meg a szerződését. Mí­g más források már azt is tudni vélik, hogy a Suzuki megszűntette a gyári tesztcsapatát. A hivatalos megerősí­tés mindkét hí­r esetében hiányzik még, ám mindkettőnek lehet igazságtartalma. A dohányellenes törvények miatt a dohányipari cégeknek már nem igazán éri meg milliókat elkölteni szponzorálásra, amiért az elmúlt évek gyakorlatához hasonlóan az MS, a West, a Chesterfield, a Fortuna, a Camel és a Gauloises után a RIZLA+ is kiszállhat a MotoGP-ből. A pénzhiány miatt pedig logikus döntésnek tűnik a tesztcsapat megszűntetése is. A tesztcsapatnak a japán Nobuatsu Aoki vezetésével január végén már Phillip Islanden kellett volna tesztelnie azokat az új alkatrészeket, amelyeket Capirossi és Vermeulen vár az idei első hivatalos teszten a malajziai Sepangban. Aoki azonban nem utazik Ausztráliába! A tesztcsapat megszűntetése számos fontos következménnyel járhat. Egyszerűen Capirossiéknak sokkal többet kell majd tesztelniük! Már február elején Sepangban is!