Ahogyan az a reggeli videóból már kiderült, a Yamaha új taggal gazdagította a MAX robogók családját. A 250-est váltó X-MAX 300-as nemcsak erősebb és takarékosabb, mint a negyedliteres, de külsőleg is jobban követi a kategória csúcsán álló TMAX 530-ast.
Yamaha X-MAX 300 – galéria |
Az új modell újgenerációs, 300 cm3-es motorblokkja a legújabb Yamaha Blue Core technológiával készül, amely lehetővé teszi, hogy gazdaságosabb üzemanyag-felhasználás és csökkentett károsanyag-kibocsátás mellett nyújtson nagyobb teljesítményt.
Blue Core technológia |
---|
Az X-MAX új, 300 cm3-es motorblokkját a Yamaha újgenerációs Blue Core technológiájának felhasználásával tervezték, amelynek elsődleges célja, hogy kevesebb üzemanyag felhasználásával érjen el nagyobb teljesítményt. A Yamaha mérnökei az új négyütemű motorblokk működésének minden részletét elemezték, így sikeresen csökkentették az energiaveszteséget, növelték az üzemanyag-felhasználás hatékonyságát, és magasabb szintű teljesítményt értek el.
Ennek érdekében az új, 300 cm3-es, négyütemű, folyadékhűtéses, SOHC, 4-szelepes X-MAX motorblokkban egy sor Blue Core ihlette teljesítménynövelő technológia található, mint például az optimalizált szelepforma és -időzítés, illetve a magas kompresszióarányt biztosító kompakt, félgömb alakú égéstér.
Az eltolt hengerkialakítás csökkenti a mechanikus veszteségeket, a hatékonyabb hűtés érdekében pedig DiASil hengert használtak olajfúvókás dugattyúhűtéssel Ezen kívül egy speciális kialakítású, légbeömléses hűtőventilátor is helyet kapott, amely egyenletesebb motorműködést biztosít.
Az új, 300 cm3-es motorblokk megfelel az EU4 előírásoknak, jobban gyorsul és magasabb végsebességre képes, mint a korábbi, 250 cm3-es kialakítás, emellett alacsonyabb az üzemanyag-felhasználása, és egyenletesebb, kifinomultabb vezetési élményt biztosít. |
A sportos robogó lévén ugyanakkor az is fontos volt, hogy az erőforrás mellett az irányíthatóságára se legyen panasz. Ezért a Yamahánál egy teljesen új vázat fejlesztettek, amihez elöl kettős villahíddal megvezetett teleszkópok, hátul pedig két rugóstag kapcsolódik. Ezek a Yamaha szerint „sportos, motor jellegű kezelhetőséget, javított úfelület-visszajelzést és nagy sebességnél is kiváló stabilitást biztosítanak.”
Ugyancsak jó hír, hogy az ülés alatti pakolóhelyre most már két teljes értékű sisakot is besüllyeszthetünk, illetve alap a 12V-os csatlakozó, a kulcsnélküli indítás és a menetstabilizáló elektronika.
Az új X-MAX három színben (Milky White Quasar Bronze ) készül és várhatóan tavasszal érkezik a kereskedésekbe. A pontos vételára most még nem derült ki. Valószínűleg ezt csak a november 8-ai EICMA bemutató után tudhatjuk meg.
(Yamaha)