Vágyj arra, amire szükséged van

Ahogyan az a reggeli videóból már kiderült, a Yamaha új taggal gazdagí­totta a MAX robogók családját. A 250-est váltó X-MAX 300-as nemcsak erősebb és takarékosabb, mint a negyedliteres, de külsőleg is jobban követi a kategória csúcsán álló TMAX 530-ast.

 

Motorok Yamaha X-MAX 300 (2017)
Yamaha X-MAX 300 – galéria


Az új modell újgenerációs, 300 cm3-es motorblokkja a legújabb Yamaha Blue Core technológiával készül, amely lehetővé teszi, hogy gazdaságosabb üzemanyag-felhasználás és csökkentett károsanyag-kibocsátás mellett nyújtson nagyobb teljesí­tményt.

 

Blue Core technológia

Az X-MAX új, 300 cm3-es motorblokkját a Yamaha újgenerációs Blue Core technológiájának felhasználásával tervezték, amelynek elsődleges célja, hogy kevesebb üzemanyag felhasználásával érjen el nagyobb teljesí­tményt. A Yamaha mérnökei az új négyütemű motorblokk működésének minden részletét elemezték, í­gy sikeresen csökkentették az energiaveszteséget, növelték az üzemanyag-felhasználás hatékonyságát, és magasabb szintű teljesí­tményt értek el.

 

Ennek érdekében az új, 300 cm3-es, négyütemű, folyadékhűtéses, SOHC, 4-szelepes X-MAX motorblokkban egy sor Blue Core ihlette teljesí­tménynövelő technológia található, mint például az optimalizált szelepforma és -időzí­tés, illetve a magas kompresszióarányt biztosí­tó kompakt, félgömb alakú égéstér.

 

Az eltolt hengerkialakí­tás csökkenti a mechanikus veszteségeket, a hatékonyabb hűtés érdekében pedig DiASil hengert használtak olajfúvókás dugattyúhűtéssel Ezen kí­vül egy speciális kialakí­tású, légbeömléses hűtőventilátor is helyet kapott, amely egyenletesebb motorműködést biztosí­t.

 

Az új, 300 cm3-es motorblokk megfelel az EU4 előí­rásoknak, jobban gyorsul és magasabb végsebességre képes, mint a korábbi, 250 cm3-es kialakí­tás, emellett alacsonyabb az üzemanyag-felhasználása, és egyenletesebb, kifinomultabb vezetési élményt biztosí­t.

 

A sportos robogó lévén ugyanakkor az is fontos volt, hogy az erőforrás mellett az irányí­thatóságára se legyen panasz. Ezért a Yamahánál egy teljesen új vázat fejlesztettek, amihez elöl kettős villahí­ddal megvezetett teleszkópok, hátul pedig két rugóstag kapcsolódik. Ezek a Yamaha szerint „sportos, motor jellegű kezelhetőséget, javí­tott úfelület-visszajelzést és nagy sebességnél is kiváló stabilitást biztosí­tanak.”

Motorok Yamaha X-MAX 300 (2017)

Ugyancsak jó hí­r, hogy az ülés alatti pakolóhelyre most már két teljes értékű sisakot is besüllyeszthetünk, illetve alap a 12V-os csatlakozó, a kulcsnélküli indí­tás és a menetstabilizáló elektronika.

 

Az új X-MAX három szí­nben (Milky White  Quasar Bronze ) készül és várhatóan tavasszal érkezik a kereskedésekbe. A pontos vételára most még nem derült ki. Valószí­nűleg ezt csak a november 8-ai EICMA bemutató után tudhatjuk meg.

 

(Yamaha)