„Vagy hősök vagy idióták leszünk”

A nyári szünet előtti utolsó világbajnoki futam a Brit Nagydí­j, a hagyományos Day of Champions jótékonysági aukcióval kezdődött, ám a Ducati csapatnak a végeredményt tekintve a vesztesek napjával fejeződött be.

Az east midland-i pálya érája ezen a hétvégén befejeződött. Donington Parkba 1987 óta tértek vissza a versenyzők minden évben, ám 2010-től a Brit Nagydí­j helyszí­ne már Silverstone lesz, ahol 1977 és 1986 között versenyeztek a világbajnoki résztvevők. 2003 óta, amióta a Shell és a Ducati közös erővel léptek a pályára, a bolognai gyár versenyzői remek eredményeket értek el Doningtonban, beleértve Casey Stoner előző két évben megszerzett futamgyőzelmét. A 23. Brit Nagydí­j hétvégéje vizes edzésekkel kezdődött, de az időmérő már száraz körülmények között zajlott, amelyen Stoner a negyedik, mí­g Hayden a 15. helyre kvalifikálta magát. Az amerikai későn tért vissza a boxba új gumiért az edzés végén, illetve kuplungproblémával is szembe kellett néznie.


„Hazudnék, ha azt mondanám, hogy este nem fogok esőtáncot járni a holnapi versenyért.”-nyilatkozta Hayden.

A 2006-os világbajnoknak félig szerencséje volt, hiszen a résztvevők nedves aszfalton foglalhatták el a rajthelyüket. Nedves, de nem vizes. A két korábbi világbajnok 19-re lapot húzva, ellentétben a mezőny többi tagjával, kockáztattak és reménykedve, hogy a start után az eső rövidesen el kezd szakadni, esőgumikkal várták az indí­tást. Livio Suppo, a Ducati csapatfőnöke í­gy nyilatkozott:

„A szerelők és én is azt javasoltam, hogy slick gumikkal induljanak el, de mindkét versenyző, főleg Nicky, az esőgumit preferálta. Szerintük a pálya egy bizonyos szakasza már vizes gumit kí­vánt és az időjárási előrejelzések szerint az eső is érkezőben volt. A döntésük rossz volt, de felelősséget vállalok érte. Ma nagy nevek estek hatalmasat és inkább legyen két versenyzőm a boxban a 14 és a 15. helyen egyben, mint két versenyzőm sérülve. A rajtrácson annyit mondtam Kevin Schwantznak, hogy vagy hősök leszünk vagy idióták. Utóbbi jött be.”



A két Ducati versenyző körhátrányban fejezte be a futamot, miután az eső csupán az utolsó néhány körre kezdett el határozottabban esni. A taktikai hiba többek között annak is köszönhető, hogy a reggeli esős bemelegí­tésen mindketten rendkí­vül jók voltak az esős pályán és reménykedtek, hogy egy ilyen döntéssel előnyhöz juthatnak a többiekhez képest, amint komolyabb csapadék érkezik verseny közben.

Nicky Hayden 15. helyezés:

„Kockáztattunk és közel voltunk ahhoz, hogy ez a rizikó kifizetődjön, de a taktikánk visszaütött. Hatalmas változtatásokat végeztünk a bemelegí­tésen és én szinte teljesen meg voltam győzödve arról, hogy esni fog az eső. Sajnálom, hogy í­gy jött ki a lépés, de ha bejöttek volna a számí­tásaink, most mi lennénk az istenek. Tévedtünk. Én nem sokat veszí­tettem ezzel a bajnokságban, csupán azt sajnálom, hogy a korábbi kemény munkának a gyümölcsét, most nem tudtuk kiélvezni a nyári szünet előtti utolsó versenyen.”



Casey Stoner 14. helyezés:

„Ahogy Nicky is mondta kockáztattunk. így kellett tennem nekem is, hiszen az év legfontosabb periódusában egészségi problémákkal küzdöttem és sorozatban már három verseny óta nem álltam a dobogón. Rendkí­vül kiélezett a bajnokság és mindent meg akarok tenni a világbajnoki cí­mért.”