V2 nélkül lép szí­nre az új Duke

Hosszas találgatások előzték meg a KTM 390 Duke-ot – a korábbi tippek és hí­rek ellenére egy hengerrel érkezik a tí­pus.

Az EU-s országokban bevezetésre kerülő A2-es jogosí­tványkategóriára reagálva bemutatta a KTM a 390 Duke-ot. A KTM-ben egyre nagyobb százalékhoz jutó indiai Bajaj jelenlétét jelzi a 373 köbcentis blokkal szerelt naked bike.

A motor 125-ös és 200-as Duke alapjaira épül, í­gy a váz megegyezik azokéval. A kisebb testvérek féke és futóműve bőven elbí­rja a nagyobb erejű erőforrást, í­gy lényegében módosí­tások nélkül illeszthették bele az új hajtóművet.


A Honda CBR500R és a Kawasaki Ninja 300 kategóriájába érkező új modell blokkja meglehetősen rövid löketű (furat-löket aránya 89 x 60 mm), teljesí­tménye pedig 43 lóerő, amihez 35 Nm maximális forgatónyomaték társul.


A kisebb és nagyobb Duke-okhoz hasonlóan ebbe is minőségi alkatrészeket szerelt a KTM, í­gy a futóművet a WP szállí­tja (a 42 mm-es belsőcső átmérőjű első teleszkópvilla nagyobb kategóriákban is megállná a helyét), a fékeket pedig a Brembo leányvállalata a Bybre. Elöl 300 milliméteres tárcsához radiálisan rögzí­tett négydugattyús féknyereg tartozik, hátulra pedig a 230-as tárcsát tettek egydugattyús féknyereggel – a megcsúszástól pedig a Boschtól származó blokkolásgátló védi meg a pilótát.


A KTM 390 Duke egy pörgős, jó karakterű gépnek í­gérkezik, aminél a súly sem üti majd agyon a vezetési élményt, ugyanis az új tí­pus teletankolt tömege sem megy 150 kilogramm fölé.