Turbós Suzuki GSX-R jöhet

A H2-es Kawasaki, vagy a kibocsátási normák ellen megy a küzdelem?

A legérdekesebb pletykák kategóriájának élére ugorhat a Suzuki a legújabban napvilágra került szabadalmi rajzainak köszönhetően. A képek alapján ugyanis erős a gyanú, hogy Hamamatsuban turbósí­tott GSX-R-en törik a fejüket.

 

Gyorsan tegyük hozzá, hogy nem ez az első alkalom, amikor a Suzuki és a kipufogógázzal hajtott feltöltő egy mondatban szerepel, hiszen néhány éve már ismerjük a Recursion néven bemutatott turbós hatszázasat, ami állí­tólag teljesí­tmény terén az 1000-es kategóriájában játszik majd – már ha egyszer végre elkészül. Aztán nem rég felröppent, hogy a legendás Hayabusa is turbót kap, de mindezidáig erre semmilyen további bizonyí­ték nem került elő, úgyhogy valószí­nűleg nem téved nagyot, aki csak hiú reményeket táplál a szupererős vadászsólyom iránt.

 

Motorok Turbós Suzuki GSX-R
Kattintson a képre a szabadalmi rajzokhoz!


Mindezek alapján pedig joggal kételkedhetünk a legfrissebb szabadalmi rajzok által körvonalazott újdonságban. Ennek ellenére azért érdemes eljátszani a gondolattal, hogy mi van, ha mégis elkészül.

 

Bizakodóbb vélemények szerint már az őszi Intermot, vagy EICMA szalon is teret adhat a turbósí­tott GSX-R-nek, ami akár méltó ellenfele is lehetne a maga nemében egyelőre kihí­vó nélkül álló Kawasaki H2/H2R párosnak.

 

Kevésbé bizakodó feltevések szerint viszont itt mindössze annyiról lehet szó, hogy a folyamatosan szigorodó környezetvédelmi előí­rások mellett igyekeznek a gyártók valahogy megtalálni a módját, hogy továbbra is lehessenek nagyon erős sportmotorok. A Suzuki pedig a turbóban látja a jövőt.

 

Hogy végül kinek lesz igaza, egyelőre nem tudható, de reméljük, hamarosan kiderül.

 

Motorok Turbós Suzuki GSX-R

A legendás előd

A Suzuki 1983-tól 1985-ig gyártotta a hí­res XN85-öt, ami abban az időszakban az ugyancsak turbós japán riválisok ellen vette fel a harcot. Feltöltője nagyjából 5000/perctől kezdett dolgozni és igazából nem volt túlzottan hatékony. Mindössze 85 lóerőt préselt ki a 673 köbcentiméteres, négyhengeres motorból, ami még akkori szemmel nézve sem volt egetverő érték. Ugyanakkor a kiváló vázgeometriájának köszönhetően mégis felülmúlta a legtöbb átlagos modellt. Gyártásának két éve alatt összesen 1153 modell hagyta el a szerelőcsarnokot.