A motorépítés magasiskolája
Az átalakítások extrém esetére szolgáltat kiváló példát a legelitebb japán motorátalakítók közé tartozó Kaichiroh Kurosu, aki a tokiói Cherry’s Company vezetője.
Munkásságai között már eddig is számos Harley-Davidsont találhattunk, azonban most akad egy, ami garantáltan mindenkinél kiveri a biztosítékot. Alapjait az amerikai vállalat olcsó, városi cruisere, a Street 750 adja, azonban a végeredményből ezt aligha lehetne kitalálni.
Extrém átalakítás – 8 kép a galériában |
Kurosu a munkálatok során a vázat, a felfüggesztést és tulajdonképpen az eredeti motor minden porcikáját jelentősen módosította. Mindezek hatására a cirkáló karakter lényegében teljesen eltűnt, helyette egy megvadult Streetfighterre emlékezet a kétkerekű.
A legérdekesebb részlete az erőforrása, aminek immáron turbófeltöltő segíti a töltéscseréjét. Ezt azonban nem lehetett volna, csak úgy felcsavarozni. Ezért készült hozzá egyedi légszűrőház és kipufogórendszer, valamint az olajat is oda kellett vezetni a hűtés végett. Mindezek kidolgozottsága párját ritkító.
Összességében elmondható, hogy ez az átalakítás valóban azon szélsőségesek közé tartozik, amik távolról sem merülnek ki abban, hogy a vázat és a motort érintetlenül hagyva, csak a felfüggesztéssel, a kormánnyal és tankkal foglalkoznak. Ez a motor valóban elképesztő és vélhetően a teljesítménye is igen meggyőző.
(bikeexif)