Triumph – Bajaj együttműködést jelentettek be a felek

Az angol gyártó az indiai óriással együttműködve szeretné növelni jelenlétét a közepes kapacitású motorok piacán.

Egyre sűrűbben hallhatunk arról, hogy a nagy múltú, patinás márkák ázsiai partnerekkel állnak össze. A cél általában a kis és közép kategóriájú motorok kedvezőbb gyártási költségének elérése, az ottani piacok meghódí­tása vagy egyszerűen a biztonságos anyagi háttér megteremtése, ahogy azt hallhattuk a Norton-Zhongshen partnerséggel kapcsolatban. A Triumphnál sem gondolkodtak másképp, a Bajaj Autoval kötött együttműködéstől -egymás erősségeit kihasználva- várják többek közt az Indiai piacokon való megerősödést. Nyilvánosságra hozott adatok alapján jelenleg mintegy 300 Triumph talál gazdára Indiában évente.

Az Indiai Bajaj kapcsán fontos megjegyezni, hogy bár a legnagyobb Indiai motorgyártó cí­met elvesztette, azonban korábban már bevásárolták magukat a KTM-be, majd a Husqvarnára is kiterjesztették az együttműködésüket.

A bejelentés során konkrét tí­pusokat nem emlí­tettek de valószí­nűsí­thető, hogy a Triumph kí­nálatában 250 cm3 és azt meghaladó motorok jöhetnek. Korábban már voltak ez irányú fejlesztések, sőt kémfotókon is feltűntek a 250-es családhoz tartozó naked és idomos, hivatalosan meg nem nevezett motorok.

Az új tí­pusok értékesí­tését nem csak Indiában hanem a Triumph kiterjedt hálózatán keresztül viágszerte tervezik.