Topteszt: KTM 390 Adventure

Olyan malac márpedig nem létezik, amelyik tojást rak, gyapjút növeszt, és még tejet is ad. De a túraendurók azzal hencegnek, hogy majdnem ennyi mindent tudnak egyszerre. A gond csak az, hogy nem sok mindent találunk negyed tonna és sokmilliós vételár alatt. A legkisebb mattighofeni Adventure viszont megfizethető kiutat ígér, nagyobb lemondások nélkül. Vajon betartja az ígéretét? Toptesztünkből kiderül!

Legyen ez szerénység vagy inkább a hagyományos „a kevesebb több” elv: bárhogy is nevezzük, az alapkérdés ugyanaz marad. Tényleg kell egy középkategóriás autó, nem elég egy kis városi? Tökéletesen lehet élni hetven négyzetméteren, vagy több kell? És nem lenne elég egy kicsivel kevesebb pénz is, ha valamivel kevesebbet kellene dolgozni? Aki lelkes igennel válaszol, az túltelített konzumvilágunkban gyakran jóval kevesebb feszültséggel és talán valamelyest kötöttségektől mentesebben, szabadabban élhet.

Az, hogy milyen elképesztő eredménye van a folytonos többre vágyásnak, motoros fogalmakra vetítve kiválóan szemléltethető a sokak által kedvelt multifunkcionális eszközök, a túraendurók fejlődésén keresztül: a mai modellek tömege legalább 250 kilogramm, teljesítményük általában 150 vagy több lóerő, áruk általában az ötmillió forintot is meghaladja. A még nagyobb kaliberű típusok, mint például egy Ducati Multistrada V4, már a pálya szélén melegítenek, és alig várják, hogy még feljebb srófolhassák ezeket a számokat. A dolog kétségtelenül lenyűgöző.

A teljes cikk a Motorrevü legfrissebb, 2021/02 számában olvasható! A lap megtalálható az újságárusoknál, illetve megrendelhető előfizetéssel! Utóbbival kapcsolatban további információ ezen a linken található.