Tokyo Motor Show: Hivatalosan is köztünk van az új Gold Wing

Új design és harmadik generációs DCT váltó, í­me a Honda zászlóshajója.

A Honda Gold Wing érkezése és a külleme sem meglepő hiszen a kiszivárgott képek alapján már sokat láthattunk az újdonságból. Azonban mindez már tény, hiszen hivatalosan is bemutatták a 43 éve pályán lévő Gold Wing család legújabb tagját. Aki szeretné végignézni a modell evolúcióját az itt megteheti.

Az újdonság külleme rendesen megváltozott, sokkal kecsesebbnek tűnnek a vonalai, már-már légiesnek hat az óriás megjelenése. Ebben az esetben nem csal a látszat, a Gold Wing 48 kilót dobott le az elődjéhez képest, a fizikai paramétereinek változása pedig városban jöhet jól majd a gazdáiknak.

A teljes megújuláson átesett Honda Gold Wing nemcsak könnyebb de erősebb is lett elődjénél. A motorja pedig hengerenként négyszelepes Unicam hengerfejeket, elektronikus gázmarkolatot és négyállású üzemmódkapcsolót kapott. TOUR, SPORT, ECON és RAIN üzemmódok közül választhat a pilóta az üzemmódkapcsoló segí­tségével. A tervezők rettentő sok elektronikai segédlettel vértezték fel alkotásukat, úgy mint, kipörgésgátló (HSTC – Honda Selectable Torque Control,), az aktuális menetüzemmódnak megfelelően működő felfüggesztés és a kettős kombinált fékrendszer (CBS – Combined Brake System), valamint a Hegymeneti Asszisztens (HSA – Hill Start Assist) valamint az üzemanyag-fogyasztást mérséklő Alapjárat-leállí­tó Rendszer (IS – Idling Stop) is. Felsorolni is sok.

A fizikai méreten, elektronikán túl az egyik legfontosabb változtatás a váltót érintette, ahol ezentúl a hatfokozatú lábváltó helyett hétfokozatú, dupla kuplungos automatikus váltót (DCT) is kérhetnek a vásárlók. Az új egység kuplungérzete és váltási sebessége éppúgy az aktí­v menetüzemmódhoz igazodik, miként az is, hogy milyen fordulatszámon kapcsol fel és le az erőátvitel. Mindezt elektromos üzemű, előre-hátra gurulást segí­tő sétafunkcióval egészí­tették ki, mí­g a hagyományos váltóval felszerelt változatnál úgy működik a tolatás, ahogy korábban.

Nem lehet nem észrevenni a váz és futómű terén lezajlott átalakulást sem. A teljesen áttervezett alumí­niumvázhoz dupla lengőkaros első futóműt és Pro-Arm lengőkart társí­tottak. A csillapí­tás és a rugó-előfeszí­tés immáron elektronikus szabályozású. A motorblokk és az üléspozí­ció is előrébb került.

A motorhoz széria felszereltségben jár az elektromos mozgatású szélvédő, az intelligens kulcs és az Apple CarPlay.

Az új Gold Wing az alábbi szí­nekben lesz elérhető:

GL1800 Gold Wing – Matte Majestic Silver

GL1800 Gold Wing Tour – Candy Ardent Red és Pearl Glare White

GL1800 Gold Wing Tour DCT-vel és légzsákkal – Candy Ardent Red/Darkness Black és Darkness Black Metallic

A 2018-as Gold Wing fejlesztésének projektvezetője, Mr. Yutaka Nakanishi, a következőket mondta az elkészült motor kapcsán:

„Arra törekedtünk, hogy a Gold Wing megmaradjon luxusmotornak, de sokoldalúbb legyen a korábbi nemzedékeknél. Az új változat városi használatra és túrázásra egyaránt tökéletes, és nagyobb élvezetet nyújt, mint valaha. Tervezését egy üres lappal kezdtük el, és azokat a hardvereket, illetve szoftvereket alkalmaztuk, amelyek a modern motorosok számára fontosak. A Gold Wing továbbra is a Honda zászlóshajója, és nagyon büszkék vagyunk rá, hogy új fejezetet nyitottunk a modell történetében.”

Természetesen a Honda is gondoskodott videókról a bemutató apropóján, a harmadikból már a kiegészí­tőkből is í­zelí­tőt kaphatunk: