The Battle of Kings, Prága

Már megszokhattuk, hogy ha magyar motorépí­tő indul egy versenyen, ott nem marad el a siker. Siker ezútal is volt, az örömünk mégsem felhőtlen.

2015. április 27. Prága, Dark Custom Party

 

Koncert, whisky, rúdtánc és sör – igazán biker környezetben zajlott a Dark Custom Party keretein belül szervezett Battle of Kings első ütközete, ahol a közép-kelet-európai régió országai, pontosabban azok Harley‒Davidson-dí­lerei mérték össze tehetségüket. A verseny kií­rása szerint egy gyári Street 750-es tí­pusból kellett alkotni valami ütős darabot, de komoly korlátozó tényezőnek számí­tott, hogy az átépí­tés maximális költségét 4000 euróban szabták meg.

 

 

Motorok Custom sarok The Battle of Kings, Prága
Kattintson a képre a galériához!


Hogy mi volt a Battle of Kingset életre hí­vó igazi ok, azt csak találgatni lehet. Vagy a gyárnak lett szüksége ihletre egy későbbi frissí­téshez, vagy egy kis figyelmet akart a Harley‒Davidson irányí­tani Indiában gyártott új modelljére, amelyre ‒ valljuk be ‒ rá is fér egy kis optikai tuning. Az indok mindegy is, a lényeg az, hogy a Prágában, a sörfővárosban megrendezett régiós versenyre tizenhat munka érkezett. Természetesen Magyarország, a motorépí­tő nagyhatalom is részt vett az eseményen. Annak, aki túlzónak érezné az előbbi állí­tást, hadd áruljuk el, hogy kis hazánk a Sapka Műveknek köszönhetően számos értékes eredmény mellett Európa-bajnoki arany- és világbajnoki ezüstérem tulajdonosa. A királyok csatájában Magyarországot a Harley‒Davidson Budapest és a vele évek óta szoros együttműködésben dolgozó Sapka Művek képviselte.

 

###

 

A kombó jónak bizonyult, amit a régió motoros sajtójának különdí­ja és a Battle of Kings motorépí­tő verseny második helyezése jelzett. A CEE (Central East European) Press dí­jat szakmai szempontok alapján í­télték oda, a végeredmény azonban facebookos közönségszavazatok alapján alakult ki, és ebben sajnos alulmaradtunk a cseh rajongókkal szemben, akik saját, prágai dí­lerüket leadott voksaikkal az első helyre repí­tették. Az igazsághoz tartozik, hogy a szavazás nemzetközi volt, bárki bármelyik motort választhatta. Ez alapján a Harley‒Davidson Budapest és a Sapka Művek koprodukciója az ezüstérmet kapta, ez azonban kevés volt ahhoz, hogy a júniusban, Biarritzban megrendezendő európai döntőn részt vehessen a magyar alkotás.Ugyanez a sors jutott osztályrészül a harmadik helyen végző lengyel, pontosabban a varsói dí­ler művének is.

 

A Press dí­jon felül szakmai elismerésben részesült még a Hradec Kralove-i kereskedő remekműve is, amely azonban szemmel láthatóan átlépte az engedélyezett költségkeretet.

 

Motorok Custom sarok The Battle of Kings, Prága

A győztes a prágai dí­lertől

 

Motorok Custom sarok The Battle of Kings, Prága

íme a magyar alkotás

 

Motorok Custom sarok The Battle of Kings, Prága

A harmadik helyezet Varsóban készült

 

Gratulálunk a szép eredményhez.

 

Rapkai Zoltán, a Harley‒Davidson Budapest szervizvezetője és a projekt vezetője:

 

‒ Törekedtünk arra, hogy alkotásunk koncepciózus legyen, szellemiséggel, üzenettel, utaljon a Harley‒Davidson-történelem egy rendkí­vül sikeres részére, a dirt track győzelmeket megtestesí­tő XR 750-re. Új konstrukciójú, fürge, pörgős blokkunk jó alapokat biztosí­tott. Az épí­tés során egy könnyen vezethető, fiatalos, lendületes, sportos, egyedi kinézetű, de a múlt üzenetét közvetí­tő motor képe lebegett a szemeink előtt. A többiek munkáit és a mi koncepciózus alkotásunkat látva, az első helyre vártuk magunkat. A sikert a szakmai különdí­j meg is hozta, de a nem szakértő közönség sajnos egy másik motort, a prágai kereskedő épí­tését dí­jazta jobban. Természetesen szerettük volna összeurópai versenyen megmérettetni magunkat, de Biarritzba sajnos a cseh kolléga motorja utazik.