Tesztnapló: Super Soco TC

A Soco név amúgy a so cool kifejezésből ered, hogy a SoCo jó név-e vagy sem, mindenki döntse el maga.

Nálunk vendégeskedik a Super Soco TC nevű elektromos motorkerékpár, amolyan rövidebb tartóstesztre fogtuk be, hogy egy kicsit jobban megismerhessük. A Soco név amúgy a so cool kifejezésből ered, hogy a SoCo jó név-e vagy sem, mindenki döntse el maga. Egy biztos, tényleg cool, elnézést a más véleményen lévőktől, de szerintünk a három változatot felvonultató paletta legszebb darabja a klasszikus, café racer beütésű TC. A küllem egyszerűen beleköthetetlen, pláne ebben a tejeskávébarna-fekete szí­nkombinációban, hogy a nyersbőr szí­nű ülésről már ne is beszéljünk, mert azzal aztán tényleg feltette az i-re a pontot a tervezőgárda.

Tényleg nem emlékszünk olyan motorra, amely ennyi nézelődőt vonzott volna ide a szerkesztőség elé, mint a Super SoCo TC, időről időre azt látjuk, hogy valaki álldogál, térdel, hajlong mellette, idősebbek, fiatalabbak egyaránt, bár mintha az előbbieket jobban vonzaná, akkor is, ha a célcsoport a fiatal generációk lennének.
Amúgy a motor – sok kí­nai társával ellentétben – közelről megvizsgálva sem lombozza le az embert, mindenhol, tényleg mindenhol minőségi anyagokkal, megmunkálással, összeszereléssel találkozik. Az egyetlen meghökkentő pont az ülés alatt található fi relé, amely pontosan olyan, mint az otthoni biztosí­tékszekrényekben található fi relék.
A Super Soco TC 3 kW-os teljesí­tménye a segédmotoros kerékpárokénak felel meg, és a három választható motordinamika közül az első pontosan annyit is megy, amennyit a kategória mehet, vagyis 45 km/h-s sebességre képes, emellett választhatunk még két erősebb fokozatot is, ezek használatával jobban megy, cserébe jelentősen lecsökken a hatótáv. Mí­g 100%-ra töltött akksi esetében nagyjából 100 km hatótávot í­gér a műszerfal, a harmadik, legerősebb fokozatban már csak 60 egynéhány százalékot. Az egyes fokozatban nagyjából kilométerenként 1%-kal csökken a még megtehető táv.

Az üléspozí­ció tökéletes, alacsonyabb és magasabb embernek is, a kisebbek persze az arányok miatt jobban mutatnak rajta, mint az égimeszelők. J A kombinált fékekre panasz nem lehet, jól adagolhatóak, és kis kézerővel is hatékonyak. Egyetlen panaszunk van mindössze, a futómű igencsak elmarad attól az elvárástól, amit amúgy az egész motor támaszt a motorosában. A hátsó rugóú nagyon rövid, és irtózatosan hamar felkoppan és ütéseket mér az emberre, motorra, már a közepes talajhibákat is szinte szűretlenül továbbí­tja a vezető felé. Elöl valamivel jobb a helyzet, de a Super SoCóval töredezettebb úfelszí­nen észnél kell lenni. Megpróbálunk állí­tani a hátsó futómű rugó-előfeszí­tésén, hátha úgy javul a helyzet.