Tesztnapló: KTM 390 Adventure 9320 km

9320 km

A KTM 390 Adventure tesztmotorunknál nagyritkán felbukkanó hiba, a spontán leállás jelensége úgy tűnik, a gyár előtt sem ismeretlen, mert Mattighofen fojtószelepház-cserét javasolt. A csere megtörtént, a motor azóta nem állt le, sőt, mintha kismértékben megváltozott volna a karaktere, a fordulatszámskála más pontján kezd el jobban húzni, és már nem érzi úgy az ember, hogy visszaváltás utáni gázadásnál alá kellene festeni kuplunggal, nehogy leböffenjen a motor. A csere másnapján viszont kigyulladt az olajnyomás elégtelenségét jelző fény a műszerfalon.

A szervizben méréssel igazolták, hogy a szűrőháznál elégtelen az olajnyomás, sőt, a csőről a műszert levéve az olaj nem is jelent meg a cső végén, a szűrőt kiszedve viszont kilövellt az olaj. Szűrőcsere után a probléma megszűnt, pedig a szűrőben kevesebb mint 400 km volt, azt a 8500-as szerviz során cserélték. Azt javasoljuk a 390 Adventure-tulajdonosoknak, hogy fordítsanak kiemelt figyelmet az olajnyomásjelző fény szemmel tartására. A KTM 390 Adventure órája jelenleg 9320 km-t mutat.

Fotó: Mező János