Technika: Harley-Davidson újdonságok

A novemberi milánói vásáron még üveg mögött mutogatták, a PR-osok hallgatásba burkolóztak: a 2020 őszére tervezett Harley-Davidsonokkal kapcsolatban eddig sötétben tapogatóztunk. Most íme néhány infó.

 

Most igyekszünk legalább műszakilag megvilágítani a helyzetet. A vízhűtéses, 60 fokos V2-es két felül fekvő vezérműtengellyel, dupla gyújtással és különösen kompakt karterházzal készül. Nagyon jól elrendezett, mellesleg eléggé hasonlít a KTM-kéthengeres V motorjára. Meglepő módon az erőforrást teljes mértékben teherviselő elemként integrálják a futóműbe, amely valójában már csak két csőfonatból áll a kormánynyak és a váznyúlvány számára.

Az állítható csillapítású, korszerű rugózóelemek és a kiváló fékek nem hagynak időt arra, hogy a motorok kifújják magukat. Ráadásul a Pan America túraenduró lökettérfogata a maga 1250 cm3-ével pontosan megfelel a BMW R 1250 GS-ének. A teljes konstrukció feltűnően átgondolt és tökéletesen megalkotott. A nyitott vázépítési móddal átfogó építőszekrényelvet valósíthatnak meg néhány év alatt, ami számtalan modellváltozat gyártását teszi lehetővé. Ráadásul a szerelés is sokkal egyszerűbb, hiszen a motor elejét és hátulját előre össze lehet szerelni, mielőtt az erőforrással is összekötnék őket.

A teljes cikk a Motorrevü legfrissebb, 2020/05 számában olvasható! A lap megtalálható az újságárusoknál, illetve megrendelhető előfizetéssel! Utóbbival kapcsolatban további információ ezen a linken található.