Technika: Harley-Davidson Pan America

2021 berúgta az ajtót Millwaukee- ban. Új vezetés, új tervek, új stratégia, és egy merőben új motor. Minden ízében az, a váztól kezdve az erőforráson át a technikai asszisztensekig. Íme, a Pan America 1250/Special.

Hasonló léptékű fejlesztésre utoljára pontosan húsz évvel ezelőtt volt példa a hagyománytiszteletéről híres Harley–Davidson életében. Akkor jelent meg egy DOHC, vízhűtéses, pörgős blokk (leírni is szörnyű) a cég életében forradalmi stílusúnak számító V-Rodban. Az új modell természetesen alaposan megosztotta a Harley-fanok táborát, így átütő siker nem lett, annak ellenére sem, hogy különböző modellváltozatai 2017-ig szerepeltek a gyár kínálatában. Jóval kisebb visszhangot vert a Harley–Davidson 2014-es újabb kísérlete egy fiatalabb vevőkör megszerzésére a szintén 60 fokos, folyadékhűtéses, de csak SOHC erőforrással szerelt Street család bemutatásával, amely két lökettérfogattal került a piacra, 500-as és 750-es változatban.

 

A világsiker ismét elmaradt, bár az újdonság egész jól fogyott. Elsősorban az amerikai motoros iskolák vették. Eddig úgy tűnik, hogy a harmadik nekifutás lehet a legsikeresebb, már ha a Pan America körüli felhajtást nézzük. Pedig a Harley–Davidson nem kis fába vágta fejszéjét, amikor számára idegen terepen intézett kihívást a konkurencia ellen. Egy olyan terepen, amelyet a BMW R 1250 GS, a Ducati Multistrada, a Honda Africa Twin, a KTM 1290 Super Adventure ural meglehetősen magabiztosan. A Pan America nemcsak a megcélzott szegmens, de minden műszaki paramétere terén is egyedülálló a millwaukee- ak kínálatában, egy minden ízében tökéletesen új fejlesztés. Új váz, új erőforrás, új futómű. És menetasszisztensek!

A teljes cikk a Motorrevü legfrissebb, 2021/04 számában és a Laptapir.hu oldalán is olvasható! A lap megtalálható az újságárusoknál, illetve megrendelhető előfizetéssel! Utóbbival kapcsolatban további információ ezen a linken található.